Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! Som ny behöver jag hjälp!

Filmar med Sony HDR-SR11E, använder Premiere Pro CS 4. Om jag vill ha den bästa tänkbara inställningen, vad ska jag då välja i "New Sequence, Available Presets"???

Sen när jag är klar vad är bäst att exportera i (bästa kvalite)?

//Thanx Qre

Postad
Filmar med Sony HDR-SR11E, använder Premiere Pro CS 4. Om jag vill ha den bästa tänkbara inställningen, vad ska jag då välja i "New Sequence, Available Presets"???

Du skall använda ett Preset som matchar det du filmat. I ditt ser det ut att vara AVCHD 1080i25 (50i) du skall använda dig av. Lägg ett klipp på Timeline och se om du får ett rött eller gult streck över klippet. Är det rätt skall du inte få något alls över klippet.

Ang export går det inte att ge tips eftersom jag inte vet vad du skall göra med fotot, DVD, Blu-ray, Web, mm, mm.

Postad

Många tack! När jag valde AVCHD 1080i (50i), behövdes ingen rendering, valde jag samma men anamorphic blev det gult streck! Antar att det då är det första som gäller!?!

Ang exportering vill jag först å främst exportera den tänkbart bästa kvaliten till hårddisk (som då skall gå att spela upp på datorn)/tillbaka till hårddisken på videokameran så att jag kan visa upp det tex på HD-TV.

Sen vill jag även kunna bränna en "vanlig" DVD i så bra kvalite som möjligt...

Tack!!!

Postad
...Antar att det då är det första som gäller!?!

Ja, det skall inte vara gult eller rött så länge du inte har lagt på något filter.

Ang exportering vill jag först å främst exportera den tänkbart bästa kvaliten till hårddisk (som då skall gå att spela upp på datorn)/tillbaka till hårddisken på videokameran så att jag kan visa upp det tex på HD-TV.

Använd tex Flash, Quicktime H.264, Windows Media. Prova dig fram och se vilket du trivs bäst med. Det finns ingen möjlighet att ta tillbaks redigerat AVCHD-material till kamera. Rent tekniskt bör det gå, men det finns inget stöd i redigeringar idag för att rendera ut AVCHD.

Sen vill jag även kunna bränna en "vanlig" DVD i så bra kvalite som möjligt...

På DVD skall du använda MPEG2-DVD.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...