WFilm Postad 19 oktober 2004 Postad 19 oktober 2004 Hej...nu skriver jag mitt första inlägg här på forumet:) jag tycker att den här sida är jävligt bra, den är full med tips och annat bra. Jag undrar vad jag skall köpa för fisheye, Eftersom jag filmar skateboard och ganska mycket sport och så jag tycker det ser så jävla grymt ut. Jag har en Sony VX2100. Men vad är det man skall lätta efter? skriv in länkar till förslagen om det finns Tack på förhand:) 0 Citera
orange Postad 19 oktober 2004 Postad 19 oktober 2004 Välkommen till forumet WFilm! Ett tips till dig som ny medlem är att läsa forumets Användartips. Tråden flyttas från Filmteknik till Videoteknik 0 Citera
Ronnie Postad 20 oktober 2004 Postad 20 oktober 2004 Vidvinkel och fisheye brukar räknas i faktorer av 0.X. Desto lägre faktor, desto mer vidvinkel/fisheye effekt. Här är en 0.3 fisheye som passar till Sony VX2100: http://www.centuryoptics.com/products/dv/3x_ultra_fisheye/3xfisheye.htm. 0 Citera
WFilm Postad 8 december 2004 Författare Postad 8 december 2004 Tackar och bockar Ronnie.....hittade linsen på scandinavien photo men den var lite väl dyr:( 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.