H.Sanchez Postad 21 mars 2009 Postad 21 mars 2009 Om man satsar att bli något inom film tror jag att man även då hoppas att någon dag få jobba i USA. Av den anledningen hade jag tänkt att det vore lika bra att börja där. Så man kan skapa kontakter och sådant. Nu är det så att jag är fett sugen på att studera till regissör och har redan kollat in skolor som La filmschool och New York Film Academy. Saken är att dessa två skolor är svin dyra. Så min fråga är om det finns någon som känner till liknande skolor på andra ställen i USA. Säg gärna alla skolor som ni känner till så jag själv kan undersöka dom och se vad jag tycker. Tack i förväg! 0 Citera
moviedirector88 Postad 27 mars 2009 Postad 27 mars 2009 Hej, kul o läsa om personer med samma stora ambitioner som mig :D Jag håller just nu på o ansöker till Vancouver Film school. Verkar som en jättebra skola, kolla in den. Men som sagt, den är också jäkla dyr. Men om man kollar på N.Y. så är priset mindre o CSN kan säkerligen låna ut till dig för en ett års utbildning (hoppas hoppas). Det finns flera olika film skolor o det bästa är o gå in på andra film forum där de skriver om de. Se upp med vilka skolor du väljer, alla är inte som de säger. 0 Citera
D_Odell Postad 28 mars 2009 Postad 28 mars 2009 Sök ett merkonstnadslån från CSN så ska du se att det löser sig. 0 Citera
nson Postad 27 april 2009 Postad 27 april 2009 Är det någon mer som har förslag? Jag vill ha en utbildning som motsvarar DIs basutbildning + DIs tre-åriga utbildning. Funderar på Sydney Film School, ifall jag inte kommer in på DIs basutbildning. men är nästan mer sugen på att läsa i New York eller Los Angeles. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 27 april 2009 Postad 27 april 2009 Hur mycket kostade det egentligen med la filmschool och new york film academy? 0 Citera
MovieMaker Postad 27 april 2009 Postad 27 april 2009 Hur mycket kostade det egentligen med la filmschool och new york film academy? Ja, om man ändå hade 400 000 kronor till utbildningen + pengar för boende o extra utgifter i ett par år.. 0 Citera
nson Postad 28 april 2009 Postad 28 april 2009 Hur mycket kostade det egentligen med la filmschool och new york film academy? NYFA: "ONE-YEAR FILMMAKING TUITION: $17,000 (USD) Per Semester €12,607 (EURO) Per Semester" Alltså ~ 143 068 * 2 för ett år 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.