Benkuson Postad 10 mars 2009 Postad 10 mars 2009 Jag kanske kommer att ses som en komplett amatör när jag skriver detta (ty det är jag, går ännu bara på gymnasiet, inriktning film) men det är ändå en fråga jag vill ställa till någon mera insatt som kan komma med ett svar: Vilken är den lättaste/enklaste formen av film att göra? Dokumentär skulle vissa se som simpla då dem inte innehåller specialeffekter eller Harrison Ford, men med hjälp av djupare eftertanke är det nog inte helt rätt. Stilla dramor är inte direkt enkla att göra heller, de kräver en del tanke bakom för att få fram någon form av känsla och originalitet (Boy meets girl finns i alla versioner, tom utan girl/boy). 0 Citera
Team_fagott Postad 10 mars 2009 Postad 10 mars 2009 Du har helt rätt angåne dokumnetär, framförallt klipparbetet är oehört krävande. Reportage kan ju vara något att testa, eller dogma kanske. 0 Citera
Sarista Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 Varför vill du göra en enkel film? Det är väl intressantare med något som gör att man får anstränga sig lite? Alla genrer har ju sina för- och nackdelar: i en actionfilm behöver du kanske inte ha så intressanta dialoger, men du måste ha snygga actionscener som kan vara jävligt svåra att göra. En komedi eller drama behöver kanske inte så mkt effekter eller komplicerad rekvisita/kostym, men då måste man lägga ner tid på manus och dialoger. Men en riktigt bra film har ju allt, både bra manus, regi, foto, effekter, etc! 0 Citera
Martin Öberg Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 En riktigt bra film säger något. Bra foto, effekter är bara biprodukter för att få fram det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.