Nixxon Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Jag använder adobe premiere 6.5 och vill ha in video filer till timelinen men datorn säger bara: "Unable to open that file. File uses an unsupported compression format" Jag kan få in still bilder men inte video sekvenser..... Vill gärna ha svar.........ska snart spela in en film :p Tack i förväg // Nixxon! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbger Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Ändrade titel på grund av otydlighet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Förmodligen försöker du importera filmfiler som inte stöds av P 6.5. Testa att föra in direkt från en dv-kamera så ska det nog gå bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixxon Posted October 16, 2004 Author Share Posted October 16, 2004 jag har ingen dv kamera ....jag har bara en stillbilds kamera(canon digital ixus 400) som kan ta 3 minuter långa filmsnuttar i AVI format... Jag hittar ingen knapp där man kan importera direkt ifrån kameran. Har letat överallt men vad jag än ändrar på så kommer rutan jag skrev om tidigare upp.......hoppas ni vet vad som är fel // Nixxon 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted October 16, 2004 Share Posted October 16, 2004 Förmodligen använder stillbildskameran Typ-1 AVI filer. Premiere tar bara Typ-2 AVI filer. Testa detta program för att konvertera: http://www.videohelp.com/tools?tool=195. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixxon Posted October 17, 2004 Author Share Posted October 17, 2004 Ja...kameran tar typ 1 AVI ....jag ska testa det där andra nu!.................................................................................................................................................. NEJ-..... de funkade inte ....converten säger att filmerna inte är typ-1 DV files.....nått mer tips???.......och förresten....den där converteraren gjorde bara DV 1 till DV 2 ....inte AVI 1 till AVI 2 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted October 17, 2004 Share Posted October 17, 2004 Förmodligen använder kameran någon kompression. Vilken har jag ingen aning om, du får ta en titt i manualen. Här finns flera olika konverteringsprogram 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts