Zyx Graphics Postad 17 februari 2009 Postad 17 februari 2009 Hej. Jag behöver en 3D modell av en saxofon. Vet att det går att köpa på vissa sajter men har tyvärr inga pengar att lägga på det. Vet nån var man kan ladda ner ett sånt gratis? 0 Citera
Martin Öberg Postad 18 februari 2009 Postad 18 februari 2009 Långt ifrån den bästa kanske, men det är gratis så ;) http://www.archibase.net/download/15495.html 0 Citera
Alexdstore Postad 19 februari 2009 Postad 19 februari 2009 Bara en liten fråga från en novis.. Kan man använda den modellen och liknande i After Effects ? Annars vad är det för program man använder ? 0 Citera
Martin Öberg Postad 19 februari 2009 Postad 19 februari 2009 Bara en liten fråga från en novis.. Kan man använda den modellen och liknande i After Effects ? Annars vad är det för program man använder ? Hanterar programmet .3ds, .dxf, .dwg, .max filer etc så ska det gå. 0 Citera
Alexdstore Postad 20 februari 2009 Postad 20 februari 2009 Det verkar inte som det när jag tittar i hjälpen, men kanske en mer erfaren After Effects-användare skulle svara på det... 0 Citera
MovieMaker Postad 20 februari 2009 Postad 20 februari 2009 Min "gissning" skulle nog vara nej. AE är inget 3D-program i den bemärkelsen.. 0 Citera
Zyx Graphics Postad 20 februari 2009 Författare Postad 20 februari 2009 Det går alldeles utmärkt men du måste öppna 3D modellen först i photoshop CS4 och spara det som PSD (photoshop format). Sen importerar du det till AE CS4 Good luck. 0 Citera
Zyx Graphics Postad 20 februari 2009 Författare Postad 20 februari 2009 OBS. Funkar bara i CS4 0 Citera
megawatti Postad 20 februari 2009 Postad 20 februari 2009 Det går alldeles utmärkt men du måste öppna 3D modellen först i photoshop CS4 och spara det som PSD (photoshop format). Sen importerar du det till AE CS4 Good luck. PS stödjer väl endå bara obj? och nej detta är inge bra sätt.. AE är ett 2d program men lättare 3d egenskaper. 0 Citera
MovieMaker Postad 20 februari 2009 Postad 20 februari 2009 OBS. Funkar bara i CS4 Tänka sig. CS4 - the home of many wonders 0 Citera
Stefan_holst Postad 21 februari 2009 Postad 21 februari 2009 Bara en liten fråga från en novis.. Kan man använda den modellen och liknande i After Effects ? Annars vad är det för program man använder ? För 3d modeller använder man 3d program som 3ds Max, Blender eller Maya för att ta ett fåtal exempel. Det finns en uppsjö och varje program har sitt eget 3d-fil format. Dessa program är gjorda för att skapa 3d modeller och animera dessa. När man är nöjd med det man ser kan man rendera, det betyder att göra 2d bilder av det man ser i 3d programmet. Om man gör det hela på rätt sätt så kan man få ursnygga bilder som kan tas in i ex After Effects för att där sammanställas med annan video och bildserier. Man komponerar samman bilder. Där av kallas ofta ex AE för ett Composing soft ware. PhotoShop kan idag hantera 3d modeller i obj format. Obj formatet är ett av 3d formaten som kan läsas av de flesta 3d programmen. Jag vill säga att PhotoShops 3d funktion är användbar till viss del men inte att rekommendera för att lura in det i AE. 0 Citera
Alexdstore Postad 21 februari 2009 Postad 21 februari 2009 Tack för det Stefan, nu vet jag lite mer om det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.