emm peg Postad 11 februari 2009 Postad 11 februari 2009 Någon som vet hur man hanterar en vit bakgrund? När jag exporterar blir det vita grått och trist. Jobbar i premiere med en film som har vit bakgrund och svart text, titlar alltså. 0 Citera
Max_H Postad 11 februari 2009 Postad 11 februari 2009 Exporterar som vadå? Är det DV material är det (i princip) så att det vita ser grått ut på en dataskärm medan det däremot blir vitt på en TV. Vad kommer bakgrunden/texten ifrån och till vad exporterar du? /Max 0 Citera
emm peg Postad 11 februari 2009 Författare Postad 11 februari 2009 Ja men så kan det nog vara! Kritvita titlar i premiere som sedan ser gråa ut på datorn när jag exporterar som avi. Men har inte testat att titta på en teve. Ska prova det 0 Citera
remsan Postad 12 februari 2009 Postad 12 februari 2009 HAr du provat dra leka med levels/curves i Premiere? Jag är osäkert om det är möjligt. VI kör editeringen i AECS3 och där är inga problem o få det isolerad på vit. 0 Citera
emm peg Postad 18 februari 2009 Författare Postad 18 februari 2009 Det ser vitt och fint ut nu när jag sett det både som projektion och på teve, antar att det bara var något med dataskärmen. Tack för tipsen! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.