Danell Postad 6 februari 2009 Postad 6 februari 2009 Tja. Ska klippa en hel del material i Prores i PPro CS4. Hur gör jag det på smidigast sätt? Vad ska jag ha för inställningar i tidslinjen, för det finns väl inga för att klippa Prores? Vore kul o slippa rendera allt för att kunna klippa, 0 Citera
Max_H Postad 7 februari 2009 Postad 7 februari 2009 Beror på om du vill kunna rendera till ProRes eller inte (det kräver så vitt jag vet att FCP är installerad på burken). Om så är fallet, kan du skapa en desktop sequence i exaxt rätt bildstorlek, framrate och pixel aspect ratio och sedan ställa renderingen till QT ProRes. Det bör funka - (har inte FCP installerat just nu så jag kan inte testa). Ska du rendera till ngt annat eller bara flytta över till AE, kan du egentligen köra vill edit/timeline mode som helst, återigen med rätt framerate/pixel aspect/bildstorlek och sen bara "flytta" till AE via dom metoder som passar bäst. /Max 0 Citera
Danell Postad 7 februari 2009 Författare Postad 7 februari 2009 Jo det är sant. Burken jag sitter på nu har inte FCP och då är det ju inte jättekonstigt att man inte kan rendera i Prores. Det jag tänkte på var om man fortfarande kunde hitta nån inställning i tidslinjen så man i alla fall kunde klippa utan att behöva rendera varje klipp till något annat format. Men det kanske bara är jag som inte lyckats matcha framerate, pixel aspect och bildstorlek med mina klipp. Ska kolla igen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.