Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag visste inte vart jag skulle lägga denhär frågan.

Men hur blir en film erkänd? Med det menar jag att bara för att

spelar in en film betyder det inte att den finns tillgänglig och t.ex kommer upp på imdb.

Det är svårt att förklara men jag hoppas ni förstår.

Postad

Du menar kanske att man har en distrubitör eller producent bakom?

ang. IMDB kan man visst komma med iaf, indiefilmare finns ju med tex. räcker väll att någon lägger till en regisör, sedan har dom säkert någon form av system på imdb för att undvika spam, hur det funkar tekniskt vet jag inte.

Postad

Imdb har väl någon form av system, typ den måste varit med på en ordentlig festival eller säljas av en distributör (oberoende?) visats på TV, och man ska kunna bevisa det. Vad jag har förstått så är det lite flytande och det är i slutändan upp till moderatorn som kollar igenom informationen att godkänna den.

Postad

Jo absolut! Dom verkar dock sätta gränsen vid internet-visningar. Allt som visas på en festival som går att påvisa verkar välkommet till IMDb dock, samma sak TV, bio samt upptryckt & distribuerat (DVD, VHS, BD mm), så det finns gott om sätt att få in sitt namn (även om dom tar en hel del tid på sig att verifiera det). :-)

Sen när man väl är med är det lättare att få med nya saker though!

Postad

Sen när man väl är med är det lättare att få med nya saker though!

Lite FÖR lätt nästan, tror vem som hellst kan gå in och lägga till och ändra om man vill. Så länge man har ett konto där, som är gratis utan nån direkt koll. Sen tar det ju ett tag innan nya grejer läggs till så nån kollar väl lite i allafall, frågan är bara var eller med vilka för att checka så uppgifterna stämmer?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...