Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Gjorde en liten reklamfilm med min nya nikon D90. Eller jag gjorde den typiska slutbilden på reklamfilmer där de visar upp produkten efter att den vackra tjejen har fångat publikens intresse.

50mm objektiv, en liten kameralampa. D90 är sjukt ljuskänslig!

Jag tror att Nikon D90 har potential att göra riktiga reklamfilmer som kan visas i tv.

http://vimeo.com/3019657

Postad

haha inte jag heller. Ville bara visa upp nya kameran lite:) Å typ säga att jag tror man kan göra proffesionella videoproduktioner med den:) Bara man vet hur man kan jobba sig runt kamerans svagheter (rullande slutare, flourocentljus)

Postad
Ja jösses! Du kan nog torka dig i arslet med en mobil, å bli relativt ren också! tror du inte det?

Lite vettigare inlägg nästa gång tack!

HAHA! :)

jag tyckte du gjorde en schyst reklamsnutt !

Postad

Men tänk lite själv. Du får skicka in vilken skräpbild du vill till reklam-TV, bara du betalar för sändningstiden. Det gör reklamens uppdragsgivare. Har de pengar till tid i TV så har de råd att betala för produktion av reklam. Då vänder de sig till folk som jobbar med detta, för företag hatar osäkra kort. Vad bilden beträffar så är jag övertygad om att kvalitén håller för broadcast, men kortfilm på SVT känns mer realistiskt än reklam.

Sen förstår jag att du är nöjd med ditt val av kamera, det bästa jag gjort i fotoväg var att byta från Canon till Nikon (D200/D300).

Angående filmen du gjorde så är den helt OK förutom att jag tycker du går för hårt på med ljuset och bränner ut flaskan i slutet..

Postad
Ja jösses! Du kan nog torka dig i arslet med en mobil, å bli relativt ren också! tror du inte det?

Lite vettigare inlägg nästa gång tack!

Har en gammal Ericsson...även en Nokia 3210 du kan få testa med. PM:a om du är intresserad :O :P

Bättre att spola ned dem än att de ligger och samlar damm....

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...