stängerniredan Postad 31 januari 2009 Postad 31 januari 2009 Gjorde en liten reklamfilm med min nya nikon D90. Eller jag gjorde den typiska slutbilden på reklamfilmer där de visar upp produkten efter att den vackra tjejen har fångat publikens intresse. 50mm objektiv, en liten kameralampa. D90 är sjukt ljuskänslig! Jag tror att Nikon D90 har potential att göra riktiga reklamfilmer som kan visas i tv. http://vimeo.com/3019657 0 Citera
cutecats Postad 31 januari 2009 Postad 31 januari 2009 fint ^^ haha jag vet inte vad jag ska säga... :P 0 Citera
stängerniredan Postad 31 januari 2009 Författare Postad 31 januari 2009 haha inte jag heller. Ville bara visa upp nya kameran lite:) Å typ säga att jag tror man kan göra proffesionella videoproduktioner med den:) Bara man vet hur man kan jobba sig runt kamerans svagheter (rullande slutare, flourocentljus) 0 Citera
j3n5 Postad 2 februari 2009 Postad 2 februari 2009 Man kan göra en spelfilm med en mobilkamera också. 0 Citera
stängerniredan Postad 2 februari 2009 Författare Postad 2 februari 2009 Man kan göra en spelfilm med en mobilkamera också. Ja jösses! Du kan nog torka dig i arslet med en mobil, å bli relativt ren också! tror du inte det? Lite vettigare inlägg nästa gång tack! 0 Citera
Lump Postad 3 februari 2009 Postad 3 februari 2009 Ja jösses! Du kan nog torka dig i arslet med en mobil, å bli relativt ren också! tror du inte det? Lite vettigare inlägg nästa gång tack! HAHA! :) jag tyckte du gjorde en schyst reklamsnutt ! 0 Citera
fossen Postad 3 februari 2009 Postad 3 februari 2009 tyckte det var schyst jag med. Gillade när det vattnet började falla. Föredrar papper framför mobil ^^ bra! 0 Citera
j3n5 Postad 4 februari 2009 Postad 4 februari 2009 Men tänk lite själv. Du får skicka in vilken skräpbild du vill till reklam-TV, bara du betalar för sändningstiden. Det gör reklamens uppdragsgivare. Har de pengar till tid i TV så har de råd att betala för produktion av reklam. Då vänder de sig till folk som jobbar med detta, för företag hatar osäkra kort. Vad bilden beträffar så är jag övertygad om att kvalitén håller för broadcast, men kortfilm på SVT känns mer realistiskt än reklam. Sen förstår jag att du är nöjd med ditt val av kamera, det bästa jag gjort i fotoväg var att byta från Canon till Nikon (D200/D300). Angående filmen du gjorde så är den helt OK förutom att jag tycker du går för hårt på med ljuset och bränner ut flaskan i slutet.. 0 Citera
bassbucket Postad 4 februari 2009 Postad 4 februari 2009 Ja jösses! Du kan nog torka dig i arslet med en mobil, å bli relativt ren också! tror du inte det? Lite vettigare inlägg nästa gång tack! Har en gammal Ericsson...även en Nokia 3210 du kan få testa med. PM:a om du är intresserad :O :P Bättre att spola ned dem än att de ligger och samlar damm.... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.