Nixxon Posted October 11, 2004 Share Posted October 11, 2004 Hej ...när jag läste ett inlägg här på forumet så sa någon att adobe 1.5 var bättre än 7.0.....jag trodde 1.5 var mycket älder och kassare än 7.0.....(själv använder jag 6.5) .stämmer det??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted October 11, 2004 Share Posted October 11, 2004 Adobe Premiere är föregångaren till Pro-varianten och finns i version upp till 6.5. Pro finns i version 1.5 för tillfället. Premiere Pro kallas populärt, men felaktigt, för Premiere 7.0. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted October 11, 2004 Share Posted October 11, 2004 Premiere 6.5 ---> Premiere Pro 1.0 (Premiere 7.0) ---> Premiere Pro 1.5 När Adobe gav ut Premiere Pro var det en produkt som var helt nyprogrammerad från grunden och därför började dem även på en ny nummerserie även om, som Pace säger, den första versionen av Pro brukar kallas 7.0 (rätt är egentligen 1.0). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixxon Posted October 12, 2004 Author Share Posted October 12, 2004 Men premiere 6.5 är väl inte ett helt kasst program......man kan väl använda khroma key plug .....eller blue screen?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted October 12, 2004 Share Posted October 12, 2004 Jo chroma key går i 6.5 För övrigt saknar jag hur 6.5 var uppbyggt, har fortfarande inte vant mig vid alla nya knappar o fönster i pro. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nixxon Posted October 13, 2004 Author Share Posted October 13, 2004 Ok............så det går att göra en del bra saker med 6.5 också alltså.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gogg Posted October 13, 2004 Share Posted October 13, 2004 Jag såg häromdan att man kunde köpa ett firewire kort, så fick man med Adobe premiere 6.5 pro light . hur stor är det mellan det vanliga och light.... Ps det kosta bara 499kr med firewire kortet! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted October 13, 2004 Share Posted October 13, 2004 [citat=gogg]Jag såg häromdan att man kunde köpa ett firewire kort, så fick man med Adobe premiere 6.5 pro light . hur stor är det mellan det vanliga och light.... Ps det kosta bara 499kr med firewire kortet![/citat] Du får nog antagligen inte ta betalt för det du gör i premiere Kanske står på adobe's hemsida :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falck Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Jag fick det firewire kortet med Premiere Light, fast Premiere Light saknar mycket som man skulle kunna behöva, det finns väldigt få effekter and annat smått och gått, fast det kan vara bra när man är ny på redigering. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredsAmiralen Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Är det stor skillnad på pro 1.0 och 1.5? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted November 3, 2004 Share Posted November 3, 2004 Skillnaden mellan PPro 1.0 och 1.5 kan du läsa lite mer om här: http://www.adobe.com/products/premiere/newfeatures.html. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoog Posted November 5, 2004 Share Posted November 5, 2004 Är pro mycket bättre en 6.0? Är de äldre versonerna möjligtvis lättare att använda/lära sig? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted November 5, 2004 Share Posted November 5, 2004 Jag skulle nog inte vilja säga att de äldre versionerna är lättare att lära sig. På den fronten har det inte skett någon större skillnad. Det som förändrats är just renderingen och sättet att använda övergångar. Förr behövde man renderera för att se allt. Nu kan man se allt det utan att behöva renderera först. Sen beror det på hur snabb datorn är om det är tittbart utan att renderera :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted November 6, 2004 Share Posted November 6, 2004 Jag skulle vilja säga så mycket som att PPro är betydligt bättre än 6.5 och tidigare versioner på allting. Kunde inte alls med de tidigare versionerna och använde Avid istället, men i och med Pro 1.5 så gick jag tillbaka. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts