Gå till innehåll

Jaktlag 12


Walter

Recommended Posts

Satt hemma lite smått frustrerad. Knackade på hos grannen & tog med henne ut i skogen och kameran med såklart. Filmade hipp som happ små korta sekvenser, klippte sen ihop lite och tänkte nu följa upp det hela med nånting längre än dessa 40 sek. Frågan är bara när det blir klart, jag får väl skynda långsamt. // Walter

 

Filmad på Panasonic 280 tror jag den heter. Editerat i Adobe Premiere Pro CS3

 

Har tagit bort den tidigare länken till Youtube som av för mig någon märklig anledning presenterar det upplagda i sån misserabel kvalitet. har nu istället vänt mig till Vimeo med mycket bättre resultat.

 

Det finns vad jag vet en sak som alla filmare har gemensamt, från Hollywood till Säffle. Aldrig blir man nöjd. Efter pusslande hit & dit samt beaktat Bassbuckets konstruktiva kritik är jag nu klar med min lilla Teaser, eller vad det nu heter? Inte en bildruta skall kapas mer, inte en FX skall adderas, så här får det bli, annars kan man sitta & älta i åratal, man vill gå vidare. Väl mött // Walter

 

http://www.vimeo.com/user1148309/videos

Länk till kommentar
Share on other sites

ser helt okej ut, dock kan du nog sänka volymen på alla swosch-ljud, alt leta andra, de passar inte riktigt in. Sen förstår jag inte vad filmen handlar om. Jagas tjejen med pilbåge? tyckte det såg ut så på slutet. För det var väl en pilbåge och tjejen sitter ner längre bort? För att vara en teaser så sparar du verkligen på information om vad filmen går ut på.

Jaktlag 12, vad menas?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ärligt talat visste jag inte själv från början åt vilket håll det skulle luta. Ville bara ut i skogen & filma. Nu har jag samt Jenny + David börjat utveckla det hela till en liten historia om uttråkade pojkar i meddelåldern som tröttnat på sina inrutade svenssonliv och söker spänning utöver det vanliga. Eftersom alla av oss inblandade är nybörjare så byter historien riktning från dag till dag, allt för att inte krångla till det för oss för saker vi inte behärskar vad gäller det filmiska och efterarbete.

 

Vi har lite varit inne på på att blanda dokumentärt med fiktion, vi lär prova det i alla fall. Det är det som är det bra med video, kostar inte så mycket så man kan filma många omtagningar, långa sekvenser & prova sig fram. Imorgon blir det dags för interiöra scener, vilket skrämmer mig en aning, kan nada om ljussättning, men men, man lär av sina misstag.

 

För övrigt tackar Walter Bassbucket för konstruktiv kritik. // Walter

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...