Molgamus Postad 8 januari 2009 Postad 8 januari 2009 Jag försöker göra en effekt där man gör en människa "ansikslös", mao man täcker över ögonen och munnen med annan hud eller något. Jag kan göra det i photoshop med det håller inte att göra det i varje frame. Någon som har något tips? Titta på de bifogade bilderna så blir det nog lättare att förstå vad jag menar 0 Citera
Rabies Postad 8 januari 2009 Postad 8 januari 2009 Det där brukar göras i 3d då huvudet vinklar sej och ljuset ändras beroende på hur personen rör sej. Det går dock att trixa lite i AE med med hjälp utav tracking och sånt 0 Citera
megawatti Postad 14 februari 2009 Postad 14 februari 2009 Det där brukar göras i 3d då huvudet vinklar sej och ljuset ändras beroende på hur personen rör sej. Det går dock att trixa lite i AE med med hjälp utav tracking och sånt jo. testa att göra några svarta märken på ansiktet också, tex en penna/tejp. Underlättar trackingen lite. Sen är de bara börja maska osv. 0 Citera
91Thpe Postad 18 februari 2009 Postad 18 februari 2009 jo. testa att göra några svarta märken på ansiktet också, tex en penna/tejp. Underlättar trackingen lite. Sen är de bara börja maska osv. Som de säger: markera ut tydliga punkter som du sedan kan "tracka" med Adobe After Effects. Men frågar du mig så borde du satsa på att göra en latex/silikonmask. Platsil Gel-10 ska man använda! Andningshål kan dock vara ett problem, men lämna två hål för näsan så blir det lättare att ta bort det digitalt. 0 Citera
megawatti Postad 20 februari 2009 Postad 20 februari 2009 Som de säger: markera ut tydliga punkter som du sedan kan "tracka" med Adobe After Effects. Men frågar du mig så borde du satsa på att göra en latex/silikonmask. Platsil Gel-10 ska man använda! Andningshål kan dock vara ett problem, men lämna två hål för näsan så blir det lättare att ta bort det digitalt. Bättre med mindre halv-syndliga punkter, Som här: Lyckades inte riktigt tracka ut dem.. :) Men de var bra de håller jag med om hehe 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.