Jump to content

Recommended Posts

Har inte sett den än, komenterar om det senare, men är inte genren "komedirysare" en jävligt märklig kombination??

Edit: Voodoofilm 2009 awards, sämst (och förhoppnigsvis enda) genomförda "komedirysare" går till: the attic

Grattis...

Dags att ta steget och börja arbeta med manus innan man filmar?

Det blir nog bättre om ni gör det ska du se!

Har inte sett den än, komenterar om det senare, men är inte genren "komedirysare" en jävligt märklig kombination??

Scary Movie?

du glömde att skriva [ /quote] (utan mellanslag då förstås... ;) )

då blir det fel på taggen.

Förutom Scary Movie så Frostbiten? Bad Taste, finns väl en del kända komedirysare

...dock tycker jag inte att denna film lyckats vara varken läskig eller rolig, förstod inte vad som var det roliga? var det killen som tittade i kikhålet som skulle vara slutpoängen?

isåfall förstod jag inte, det skulle varit roligare om han haft lite konstiga kläder och dansat runt till skum musik, fortfarande inte årets idé men då hade det iallafall blivit lite roligt, framförallt hade man förstått att det var meningen som ett skämt.

du glömde att skriva [ /quote] (utan mellanslag då förstås... ;) )

då blir det fel på taggen.

Förutom Scary Movie så Frostbiten? Bad Taste, finns väl en del kända komedirysare

...dock tycker jag inte att denna film lyckats vara varken läskig eller rolig, förstod inte vad som var det roliga? var det killen som tittade i kikhålet som skulle vara slutpoängen?

isåfall förstod jag inte, det skulle varit roligare om han haft lite konstiga kläder och dansat runt till skum musik, fortfarande inte årets idé men då hade det iallafall blivit lite roligt, framförallt hade man förstått att det var meningen som ett skämt.

Buffy the Vampire Slayer och spinoff serien Angel har klassats som Rysarkomedi. Frågan är nog hyfsat besvarad nu iallafall.

Varför lägga upp någonting "inte helt seriöst", påpeka att det inte är seriöst, men sen uppmuntra kommentarer?

Man kan ju vara oseriös på två olika sätt. Är filmen oseriöst inspelad, så är det bara waste of time enligt mig. Däremot om det är en väl genomarbetad film där känslan/skådespelarna ska frambringa en feeling av oseriöshet så är det väll Parodi man snackar?

Men håller med dig, är ganska säker på att det inte är det senaste av det jag skrev som han försökte förmedla.