Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag är på jakt efter en transparent projektorduk, undrar om det är någon som vet OM detta finns och i sånna fall var jag kan köpa dem?

Planen med att de ska vara transparenta är för att jag senare ska kunna bygga lager utav animationer på en live-scen, så att man får en 3D-känsla. Alltså kanske 4 projektordukar (och 4 projektorer då givetvis) som är placerade på rad.

jag vill ju inte heller att det bara ska lysa igenom duken, utan motivet ska stanna. Låter knäppt men om det hade funkat, med något sjukt material, så hade det fått en kickass effekt!

Hoppas någon har något tips!

Om ni fattar vad jag menar det vill säga...

// LumP

Postad

Kanske fungerar med någon modifierad spegel. Det finns ju speglar som man ser igenom från en sida och som speglar från den andra, men frågan är hur det blir med projektor?

Du får konstruera en duk som är genomskinlig på ena sidan, och vit på den andra. =)

Postad

Vad Zyx sade. Fysikens lagar är fysikens lagar. :)

Man skulle ju teoretiskt sett kunna göra det med någon form av aktivt material (ex. hitta någon transparentvit opak elektrokrom polymer) till dukarna som man sedan scannade cykliskt, men då snackar vi om att du kommer behöva sänka några miljoner bara i F&U. Och materialen kommer nog inte vara billigare. :)

/Miljöskadad

Postad

Tack för era funderingar!

Det skulle vara sjukt fett att skapa om man hade pengarna! Men det får nog bli en animation anpassad efter scenen mot en vanlig duk.

Vill uppnå något sånt här:

fast i en lite mindre skala :)

Är det någon som kommer på en lösning på min mycket intressanta och spännande idé så drop the freakin bomb, jag vill helst göra en lagerbyggd animations-show!

Tack iaf!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...