ChGu Postad 11 december 2008 Postad 11 december 2008 Detta klipp är filmat med en DVX100B och jag tycker det blir grynigt. Vad är det för fel? http://www.youtube.com/watch?v=zlO76iO3vIA 0 Citera
Martin Öberg Postad 11 december 2008 Postad 11 december 2008 Det är svårt att se med Youtube kvalité men har du använt mycket Gain? 0 Citera
ChGu Postad 11 december 2008 Författare Postad 11 december 2008 Förstora bara bilden så ser det likadant ut som originalklippet. Väldigt grynigt. Jag vet inte om jag användt mycket gain. 0 Citera
Zyx Graphics Postad 11 december 2008 Postad 11 december 2008 Det blir grynigt om du får in för lite ljus in i kameran. Testa ha långsammare slutartid och exponera ner lite så får du ungefär samma ljusförhållande fast utan grain. 0 Citera
Zapper Postad 13 december 2008 Postad 13 december 2008 Sluta köra med auto inställningar och börja lära dig använda kameran manuellt ;). Det löser en hel del problem. 0 Citera
Simonkolina Postad 16 december 2009 Postad 16 december 2009 Jag får också ofta mycket grynig bild. Men om jag ska ta ner ljuset eller slutartiden blir allt så mycket mörkare än vad det egentligen är i verkligheten. Finns det andra speciella inställning som man kan använda sig av? Det blir nämligen också en aning grynigt i ljusa bildpunkter. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.