Gino Postad 10 december 2008 Postad 10 december 2008 Hej! Jag vill börja klippa i Final Cut Pro och som jag förstått så funkar Final Cut endast på Mac. Min fråga är då, kan man installera Mac eller bara Final Cut på en ny bärbara PC? Sen undrar jag om det går att köra en Macdator med ett vanligt PC-tangentbord? Var hamnar apple-knappen då? 0 Citera
Team_fagott Postad 10 december 2008 Postad 10 december 2008 Hej! Jag vill börja klippa i Final Cut Pro och som jag förstått så funkar Final Cut endast på Mac. Min fråga är då, kan man installera Mac eller bara Final Cut på en ny bärbara PC? Sen undrar jag om det går att köra en Macdator med ett vanligt PC-tangentbord? Var hamnar apple-knappen då? Fråga 1 In your dreams Fråga 2 Ja ett vanligt usb tangentbord kan du använta. fråga 3 Hmm.. alt Gr tror jag 0 Citera
Arclight Postad 10 december 2008 Postad 10 december 2008 Finns andra alternativ än Final Cut. Premiere Pro, Vegas Pro & Avid. Testat något utav dem ? 0 Citera
Bleckert Postad 12 december 2008 Postad 12 december 2008 "apple" knappen hamnar på windows-knappen (det gjorde det automatiskt för mig i alla fall) Den största tjänsten du kan göra dig själv är att köpa en mac, ditt liv kommer att bli mycket bättre efter och du inser snart att windows hör hemma någon stans i tid med att man började tämja elden. ANY THING YOUR PC CAN DO, MY MAC CAN DO BETTER!!! 0 Citera
Arclight Postad 12 december 2008 Postad 12 december 2008 "apple" knappen hamnar på windows-knappen (det gjorde det automatiskt för mig i alla fall) Den största tjänsten du kan göra dig själv är att köpa en mac, ditt liv kommer att bli mycket bättre efter och du inser snart att windows hör hemma någon stans i tid med att man började tämja elden. ANY THING YOUR PC CAN DO, MY MAC CAN DO BETTER!!! Återigen en hjärntvättad macare. :) Det är bara att ignorera dem. 0 Citera
Team_fagott Postad 12 december 2008 Postad 12 december 2008 Håller med Bleckert. Har an väl provat mac är man fast. Prova så får du se (hyr i en månad) Sedan får jag hålla med om att premiere pro är riktigt bra, även budget verran Elements är förvånasvärt trevligt (Fast hellst då på mac) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.