Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag vill börja klippa i Final Cut Pro och som jag förstått så funkar Final Cut endast på Mac. Min fråga är då, kan man installera Mac eller bara Final Cut på en ny bärbara PC?

Sen undrar jag om det går att köra en Macdator med ett vanligt PC-tangentbord? Var hamnar apple-knappen då?

Postad
Hej!

Jag vill börja klippa i Final Cut Pro och som jag förstått så funkar Final Cut endast på Mac. Min fråga är då, kan man installera Mac eller bara Final Cut på en ny bärbara PC?

Sen undrar jag om det går att köra en Macdator med ett vanligt PC-tangentbord? Var hamnar apple-knappen då?

Fråga 1 In your dreams

Fråga 2 Ja ett vanligt usb tangentbord kan du använta.

fråga 3 Hmm.. alt Gr tror jag

Postad

"apple" knappen hamnar på windows-knappen (det gjorde det automatiskt för mig i alla fall)

Den största tjänsten du kan göra dig själv är att köpa en mac, ditt liv kommer att bli mycket bättre efter och du inser snart att windows hör hemma någon stans i tid med att man började tämja elden. ANY THING YOUR PC CAN DO, MY MAC CAN DO BETTER!!!

Postad
"apple" knappen hamnar på windows-knappen (det gjorde det automatiskt för mig i alla fall)

Den största tjänsten du kan göra dig själv är att köpa en mac, ditt liv kommer att bli mycket bättre efter och du inser snart att windows hör hemma någon stans i tid med att man började tämja elden. ANY THING YOUR PC CAN DO, MY MAC CAN DO BETTER!!!

Återigen en hjärntvättad macare. :)

Det är bara att ignorera dem.

Postad

Håller med Bleckert. Har an väl provat mac är man fast. Prova så får du se (hyr i en månad)

Sedan får jag hålla med om att premiere pro är riktigt bra, även budget verran Elements är förvånasvärt trevligt (Fast hellst då på mac)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...