Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Någon som kan rekommendera en bra bok för att lära sig After Effects, gärna med en hel del praktiska övningar.

Har den inte själv men har uppfattat att denna bok ska vara jättebra och inriktad på AE.

"The DV Rebel's Guide: An All-Digital Approach to Making Killer Action Movies on the Cheap with DVD."

Lång titel men så ska det vara.

Postad
Skulle inte kalla Rebel's guide en guide till AE, mer en allmän digital specialeffekts-bok.

Internettutorials är bättre imo.

Jag kan hålla med om att videocopilot.net är utmärkt för att lära sig AE.

Men ibland är det gött att hålla en bok i handen.

Och det var en bok som "flint the worm" frågade om.

Jag har några gånger tänkt att köpa Rebel's Guide men det har inte blivit av så jag kan inte uttala mig om innehållet. Men på författarens hemsida för boken kan man läsa...

"I love Adobe After Effects, and that’s the software I focused on when writing The Guide. You’ll use AE for everything from planning your shots to mastering your final film."

Jag tolkar detta som det ligger ett fokus på AE.

Sedan har säkert Adobe massor av instruktionsböcker att sälja via dess hemsida.

http://www.adobe.com/training/books/aftereffects.html

Postad

Beror också på om du vill göra Motion Graphics eller VFX. För VFX, kolla in "Adobe After Effects CS3 Professional Studio Techniques" av Mark Christiansen.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...