Gå till innehåll

Violence, The black ninja movie - En lekfilm


Davio

Recommended Posts

Filmens handling:

Den svarta ninjan är ute efter att döda en person som kokar vatten i en omelettpanna. Samtidigt som vattnet kokar så gör även uppgörelsen.

 

Bakgrund till projektet:

Jag höll på med ett större filmprojekt som projektarbete i Gymnasiet och eftersom jag inte hade gjort någon film själv innan så behövde jag ett litet lekfilmsprojekt för att lära mig smått grunderna och så. Detta är denna film, bara lekt runt med kameran, några aktörer och liknande. Hoppas det underhåller er.

 

Roliga faktan:

*Samma bukett blommor i vasen används i hela filmen och finns med i nästan alla klipp.

*Mjölken i kylen har gått ut med 3 veckor.

*"Kocken" i köket steker vatten i en omelettpanna

*Kameramannen Daniel Åkesson, nämns inte i eftertexten men syns med i ett tillfälle i filmen.

*Filmen tog totalt 9 timmar att göra. 4 timmar med förarbete och filmning, 4 timmar klippning.

*När Ninja och "Kocken" springer genom korridoren, var det så jobbigt och varmt för skådespelarna att Ninjan under scenen tuggar på isbitar för att hålla sig nerkyld.

*När "The dead guy" dör och kameran faller, utförs stuntet av Tommie Löfgren regissören.

*Skådespelarna fick som betalning för utförda tjänsten: 30cl Coca Cola.

 

 

Folk som producerade detta:

 

Skådespelare

Black Ninja - Gnutt Halvordsson

Kocken - Erik Strömberg

Döda killen - Fredrik "Niven"

Bakom kameran

Kameraman #1- Daniel Åkesson

Allt annat - Tommie Löfgren

 

 

Ladda hem: http://www.davio.se/violence.avi (15 meg stor)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jävligt mycket info som man inte orkar läsa. Jag tankade hem den och såg den och tycker väl att okay det här är en okay film att göra om man är 15-16 och är nybörjare. Roligt med mycket klipp som fungerar bra till och från. Men visst den funkar och är duglig att se på en bakfull söndagsmorgon (klockan 3). Keep it up, hoppas nästa film blir lite mer avancerad. Och sensmoralen kan ni ju kasta åt helvete för den var verkligen töntig, men jag hoppas det var ironi, hur som helst, skit i den.

 

/Andreas

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...