Jump to content

Problem med PP CS4 jämfört med CS3.

Dr Calippo

Recommended Posts

Får jätteryckig videouppspelning på timeline i CS4.

Har idag en HP-Workstation WX 8000 med 2 x 3 gig Zeonprocessorer, 2 gig ramminne, både scsi-diskar och en lite långsammare externdisk typ sata på 1 tb.

Kör HD med en liten SONY A1E kamera singelchip.

Fungerar klockrent med PP CS3.

Några förslag hur jag kan göra för att få det att fungera???

Hej Max!

Jo, det fungerar utan några som helst problem i CS3.

Jag har provat i CS4 med att först rendera workarean och sedan spela upp video på timelinen. Då fungerar det men alltså inte annares.

Tror du jag behöver mer ramminne? Har nu 2 gig och dubbla Xeonproccesorer på 2 x 3 gig.

Blir inte klok, hur kan det vara så stor skillnad mellan CS3 och CS4? Allting fungerar i CS3.

I ditt fall hade jag gjort två saker varav det första är att göra en helt ren installation av XP för att få bort gamla CS3-rester samt för att fräscha upp systemet. Hjälper inte det hade jag petat i mer RAM. 2 gig för HDV tycker jag är alldeles för lite, så jag hade petat i mer RAM i vilket fall som helst. :)

Deinterlacing tycker jag är mycket smidigare att göra vid export än att göra det för varje klipp.

Har nu petet in ytterligare 1 Gb i ramminnet, totalt 3 Gb, blir inte någon skillnad. Videon som spelas upp på timelinen fryser och blir ryckig men ljudet fungerar utan problem.

Orkar inte själv leta fler lösningar, går tillbaka till PP CS3. Den fungerar utan problem.

Om någon har ytterligare förslag till lösning kan ni väl höra av er.

Jag testar just nu cs4 premiere. Vet någon om det går att skicka över ljudet till adobe audition 2.0?

Ja, det går att göra på flera sätt.

- Uppdatera till CS4.0.1 och använd Edit in Adobe Audition eller markera klippen > Render and Replace > Ctrl+E (eller Edit > Edit Original)