Dr Calippo Postad 2 december 2008 Postad 2 december 2008 Får jätteryckig videouppspelning på timeline i CS4. Har idag en HP-Workstation WX 8000 med 2 x 3 gig Zeonprocessorer, 2 gig ramminne, både scsi-diskar och en lite långsammare externdisk typ sata på 1 tb. Kör HD med en liten SONY A1E kamera singelchip. Fungerar klockrent med PP CS3. Några förslag hur jag kan göra för att få det att fungera??? 0 Citera
Max_H Postad 2 december 2008 Postad 2 december 2008 Börja med att uppdatera drivarna för grafikkortet om du inte gjort det. /Max 0 Citera
Martin Öberg Postad 2 december 2008 Postad 2 december 2008 Börja med att uppdatera drivarna för grafikkortet om du inte gjort det. /Max Japps det kommer att göra susen. Blev mäkta besviken först men efter att jag gick in på Ati Radeons hemsida och uppdaterade så funka det galant! 0 Citera
Dr Calippo Postad 3 december 2008 Författare Postad 3 december 2008 Tack för hjälpen med era tips om nya drivrutiner till grafikkortet. Funkar som en dans nu. 0 Citera
premierepro Postad 3 december 2008 Postad 3 december 2008 lanar traden lite :) nar jag spelar upp nagot i timelinen sa far jag ett klickande ljud varanan sekund. jag anvander ett saffireljudkort 0 Citera
Dr Calippo Postad 5 december 2008 Författare Postad 5 december 2008 Efter att ha uppdaterat drivrutiner till mitt ATI Radeon 2600 Pro kan jag se videon utan problem på timelinen. När jag t.ex lägger på justeringar som kontrast och interlace på timelinen blir det "ryckigt" igen. Har någon förslag till vad jag kan göra? 0 Citera
Max_H Postad 5 december 2008 Postad 5 december 2008 Troligen så att datorn inte pallar att spela upp effekterna. Funkar det i CS3? /Max 0 Citera
Dr Calippo Postad 5 december 2008 Författare Postad 5 december 2008 Hej Max! Jo, det fungerar utan några som helst problem i CS3. Jag har provat i CS4 med att först rendera workarean och sedan spela upp video på timelinen. Då fungerar det men alltså inte annares. Tror du jag behöver mer ramminne? Har nu 2 gig och dubbla Xeonproccesorer på 2 x 3 gig. 0 Citera
Max_H Postad 5 december 2008 Postad 5 december 2008 Och Playback Quality är satt till "Draft"? /Max 0 Citera
Dr Calippo Postad 5 december 2008 Författare Postad 5 december 2008 Provade med Playback Quality=Draft men icke. Fortfarande ryckigt när effekter eller Deinterlacing läggs på utan att först ha renderat workarean. Blir inte klok, hur kan det vara så stor skillnad mellan CS3 och CS4? Allting fungerar i CS3. 0 Citera
Rogge Postad 5 december 2008 Postad 5 december 2008 Fortfarande ryckigt när effekter eller Deinterlacing läggs på utan att först ha renderat workarean. Vad är det för effekter och vilken deinterlace plug-in använder du? 0 Citera
Rogge Postad 5 december 2008 Postad 5 december 2008 T.ex autocontrast. O.k, vilken deinterlace plug-in använder du, eller hur gör du för att deinterlacea? 0 Citera
Max_H Postad 5 december 2008 Postad 5 december 2008 Har tyvärr inget bra svar där... min stationära burk har inga problem i CS3 eller CS4 (QX9650 CPU och 8Gb ram med nVidia-kort) och min laptop är för långsam för ngn effekt med HDV 1080i i bägge versionerna (Macbook Pro med ATI kort). /Max 0 Citera
Dr Calippo Postad 5 december 2008 Författare Postad 5 december 2008 Jag markerar videosekvensen på timelinen och går till "clip" på menyn, därefter markerar jag "video options" och sedan "field options" och slutligen "allways deinterlace". Samma förfarande som i CS3 men där funkar det. 0 Citera
Rogge Postad 8 december 2008 Postad 8 december 2008 Blir inte klok, hur kan det vara så stor skillnad mellan CS3 och CS4? Allting fungerar i CS3. I ditt fall hade jag gjort två saker varav det första är att göra en helt ren installation av XP för att få bort gamla CS3-rester samt för att fräscha upp systemet. Hjälper inte det hade jag petat i mer RAM. 2 gig för HDV tycker jag är alldeles för lite, så jag hade petat i mer RAM i vilket fall som helst. :) Deinterlacing tycker jag är mycket smidigare att göra vid export än att göra det för varje klipp. 0 Citera
Dr Calippo Postad 9 december 2008 Författare Postad 9 december 2008 Hej Roger! Jag ska prova med mer ramminne, Windows XP klarar 3 Gig så jag tänker peta in 1 Gig till. Till min burk HP Workstation XW8000 kostar 1 minne med 1 gig 2.000:-, helt sjukt. 0 Citera
Dr Calippo Postad 10 december 2008 Författare Postad 10 december 2008 Har nu petet in ytterligare 1 Gb i ramminnet, totalt 3 Gb, blir inte någon skillnad. Videon som spelas upp på timelinen fryser och blir ryckig men ljudet fungerar utan problem. Orkar inte själv leta fler lösningar, går tillbaka till PP CS3. Den fungerar utan problem. Om någon har ytterligare förslag till lösning kan ni väl höra av er. 0 Citera
Max_H Postad 11 december 2008 Postad 11 december 2008 Jag föreslår att du kontaktar supporten så problemet loggas i databaserna. Annars blir det svårt för utvecklarna att lösa ev buggar. /Max 0 Citera
Twizz Postad 18 december 2008 Postad 18 december 2008 Jag testar just nu cs4 premiere. Vet någon om det går att skicka över ljudet till adobe audition 2.0? 0 Citera
Rogge Postad 18 december 2008 Postad 18 december 2008 Jag testar just nu cs4 premiere. Vet någon om det går att skicka över ljudet till adobe audition 2.0? Ja, det går att göra på flera sätt. - Uppdatera till CS4.0.1 och använd Edit in Adobe Audition eller markera klippen > Render and Replace > Ctrl+E (eller Edit > Edit Original) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.