Jump to content

Finansiera Sthlms filmskola?

Raffe

Recommended Posts

Hallå, kära filmnördar.

Jag vet att det finns trådar som berör ovan nämnda utbildning, men ingen som går in mer detaljerat på hur man finansierar den. Idag när det är finanskris och lågkonjuktur är det inte så lätt att få lån och flexibla jobb, vilket gör frågan väldigt relevant, inte sant?

Jag var på intervju där idag. Trevligt. Men nu när det börjar kännas så verkligt dyker mer och mer problem upp. Så...

Hur gjorde du? Känner du någon som gick där, hur gjorde den? Utbildningen äger rum på kvällar, men samtidigt måste man ju ha tid för inspelning och grupparbete dagtid och ibland helger. Detta ska kombineras med ett jobb där man dels finansierar sitt leverne och lån som jag utgår från att de flesta tar. Så hur gör man? Jag måste ju överleva och samtidigt vill jag vara tillgänglig för min grupp.

Hoppas någon kan bidra med svar.

Ralph

Jag var på intervju också.

Det blir 4000 per månad om man delar i 18 månader.

Väldigt mycket om man inte jobbar och inte har stöd från föräldrarna.

Själv har jag lite pengar att gå i kursen, men problemet med dig, som jag förstår är att det kommer att bli lite svårare med det. De frågade om jag jobbade och de sa att det kommer att bli svårt om man inte har rörlig jobbtimmar för att man kommer att jobba i grupp mycket när som helst.

Det är svårt ibland att följa vad som man vill, men om du verkligen tror på dig och din framtiden, du skulle försöka satsa på det och antigen försöka få pengarna från banken eller föräldrarna, eller skaffa ett rörlig jobb.

lycka till

jag vet inte heller hur jag ska betala för hela kursen

Tack!

Jag kom in. Rektorn ringde mig idag. På intervjun var jag lite orolig för hur mitt fasta jobb ska gå att kombinera med skolan, men han sa att jag inte behövde vara orolig. Hoppas han har rätt.

Jag kommer aldrig ha råd med 4000 i månaden, utan tar hellre ett lån på 5 år. Annars går det inte.

Jag tror stenhårt på mig själv och en karriär i filmbranschen, men jag tror inte man får ut maximalt av utbildningen om man knappt har råd med den, då det uppstår massa andra problem. Så jag väntar hellre, om jag inte får lån.

Man kan inte söka stipendium va? Jag hatar att tigga, men ändå.