Gustaf Lindborg Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 Jag skulle vilja ha tips på filmer att titta på i December. Krav 1: De får inte komma från norden, USA eller Storbrittanien. Krav 2: Erotik, skräck och sci-fi går bort. 0 Quote
Team_fagott Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 He. Du kan inte vara liiite mer specefik? 0 Quote
lilla_farbrorn Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 Kan tipsa om en av mina favoritfilmer, Kusturicas Svart Katt, Vit Katt som nyligen kom in på Webhallen efter att ha varit slut överallt. 69 spänn, som hittat! Säkert inte många som missat den, men den ska stå i hyllan också! 0 Quote
Team_fagott Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 Återkomsten. Rysk mystik i toppform. Goodbye Lenin om du inte har sett den. 0 Quote
Christian van Caine Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 & vidare skall den givetvis vara kubistiskt dada-impressionistisk, på sanscrit i transgressiv Vaudeville-stil framfört av en ensam & djupt deprimerad beatnic med svåra existensiella klyvningar sittandes i en kajak på en stor hög med ganja i Goa förståss? ;-) Dock, om det där bara var ett klumpigt sätt att fråga efter nåt kul & annorlunda utan behov av att vara pretto, så är följande filmer grymt bra: Pigsty (italien) Salò Or The 120 Days Of Sodom (italien) Delicatessen (frankrike) Fula, Skitiga & Elaka (italien) Oldboy (korea) 0 Quote
Team_fagott Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 Hehe. Fast dadaism är väll ändå motsatsen till pretto? När du nämner delikatessen får jag väll tilläga "Dom förlorade barnens stad" Av samma bröder. 0 Quote
Recommended Posts