Jump to content

Stockholms filmfestival - Vilka filmer ska man se?

ilike

Recommended Posts

Vill också ha tips!

JCVD var guld, de bäst jag sett i år.

Ska även se Australia och The Good, The Bad, The Wierd....

Men vill ha fler måste-se-filmer.

Missade flera ja ville se pga att de va slutsålda redan :( The Wrestler, The Argentine, Gomorra.....

Aha! Vilken film var det??

Tycker karln har fått mycket dynga att figurera i, men är VÄLDIGT förtjust i Bloodsport, Kickboxer, In Hell, Universal Soldiers (den amerikanska that is, den kanadensiska sög häst-dång...), Street Fighter &...faktiskt, No Retreat No Surrender :-)

Hehe, du förlorade mig vid Street Fighter =)

Mina favoriter med Van Damme:

Bloodsport, Cyborg, Kickboxer, Lionheart, Universal Soldier, Nowhere to run, Hard Target, Timecop, The Quest, Maximum Risk, In Hell.

Men trots att jag verkligen gillar alla de här filmerna, så är JCVD överlägsen. Man ska inte förvänta sig en kampsportsrulle, utan den är så mycket mer (även fast det finns några sparkar med ;))

Recension finns här: http://www.filmstar.se/2008/11/22/recension-jcvd/

Efter den kontroversiella debuten ”The Ordeal” är Fabrice du Weltz tillbaka med en än mer alarmerande film. Med drag från såväl ”Apocalypse Now”, ”Don’t Look Now” och ”Cannibal Holocaust” berättas en mörk historia, om hur ett par desperat söker efter sitt barn efter Tsunamikatastrofen i Thailand 2004. Filmens ämne har lett till en hätsk debatt, och filmen kommer knappast lämna någon oberörd.

Visas:

27/11 23:59 på Skandia

28/11 23:59 på Grand 1

29/11 19:00 på Grand 4

• 1 month later...

ja jcvd va fan grym asså :D och de ofrivilliga var väldigt bra den med men den absolut bästa filmen jag såg på hela festivalen va fan den ryska sjöjungfrun ;) den var fan en av dom bästa filmerna jag sett och gav mig helt sjukt mycket inspiration så det är ett stort tips som ni bara måste se :) tyvärr så är det inget sf material precis så det blir nog svårt att få tag i den...