Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag och några kompisar har under några veckor jobbat med att skriva en synopsis till en film och skulle gärna vilja ha lite komentarer och konstruktiv kretik ;)

---

Filmen heter Svarta Spindeln och handlar om en lönmördarorganisation som har fått i uppdrag att döda en viktig person. Tyvärr blir en medarbetare, en general, lite arg och försöker ta reda på vilka som utförde dådet och hämnas på dom...

Synopsis - Svarta Spindeln 2.pdf

Postad
Hm… inget riktigt driv för min del. Vem är den där Opata, är det meningen att jag ska ogilla honom? Det finns ingen riktigt konflikt.

Yrkesmördarna är på uppdrag att döda en rysk general. En av Generalens medarbetare, Överste Opata, blir arg på yrkesmördarna och försöker ta reda på vilka de är och döda dom.

Är inte det en konflikt? Men tack för att du kom med en synpunkt iaf... det gör bara att manuset kan bli bättre sen ;)

Postad

Nja, vet inte om jag tycker att det är en särskilt ”bra” konflikt, den måste bli starkare. Bara det ordet du använder dig av här, ”arg”, jag blir arg då brevbäraren lämnar min brevlåda öppen och det regnar in, jag bli arg då grannarnas ungar springer över min tomt och trampar i min rabatt (nej, faktum är att jag blir rosenrasande).

Det bör vara en starkare, konflikt, gärna med tidspress på ett eller annat sätt.

Varför ska de döda generalen? (Visst, de är yrkesmödare men vilka är deras arbetsgivare?) Snål konflikt med en uppretad general (visst jag hade inte heller blivit glad om någon försökte döda mig men det är i verkliga livet och inte film).

Tex om yrkesmördarna blev skickade på ett uppdrag, gör ett snyggt jobb, tog hand om vad de trodde ett drogsyndikat eller liknade och sedan kom hem och inser att de istället för att likviderat en badguy så hjälpte de just badguyen att bli ännu mäktigare genom att göra slut på ett par legosoldater utsända av ett litet centralamerikansktland för att ta hand om drogproblemet (badguyen) eller liknande så nu är de inte bara skyldiga till oskyldiga människors död samt eftersökta av legosoldaternas allierade, banden från sina egna allierade har blivit klippta eftersom de just brutit mot den oskrivna regeln att aldrig beblanda sig i drogkrig och nationella konflikter eller liknande. Nu måste de bevisa sin oskuld, ta hand om den riktiga badguyen och ställa allt till rätta innan de själva blir dödade av antingen det lilla centralamerikanskalandet eller badguyens utsända. Mera press blir det naturligtvis eftersom badguyen sakta men säkert håller på att ta makten över det lilla centralamerikanskalandet då han med säkerhet kommer att gå in en grannlandet och ännu mera oskyldiga kommer att dö.

Det är en konflikt. (inte särskilt originell eller bra men klockan är halvtvå och det är bara för att visa skillnanden) Desto fler hinder desto bättre.

(denna post är ej svammelcheckade pågrund av trötthet så jag ber om ursäkt om det förekommer svammel och andra märkligheter. MVH Shelly)

Postad

Jo, jag kan hålla med om att det är en ganska tunn konflikt, nu när du säger det.

Låter det här bättre då:

Yrkesmördarna skickas ut på ett uppdrag, som de får av sin chef. De ska döda en rysk general. När har dött så tar Opata hans roll som general.

Att yrkesmördarna skickas på ett till uppdrag och blir tillfångatagna, det ingår i chefens och Opatas plan. På den ryska basen så ska yrkesmördarna dödas, så de inte längre utgör ett hot för Opata...

I slutet av filmen får man reda på att den ryska generalen Opata har sammarbetet med yrkesmördarnas chef, man får reda på att det var chefens och Opatas plan att han skulle bli general.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...