Gå till innehåll

Monster Svensson


ungfilm

Vad tyckte du om filmen?  

16 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad tyckte du om filmen?

    • Mycket bra
      0
    • Bra
      5
    • Helt okej
      8
    • Den var jättedålig därför förklarar jag varför genom att skriva en kommentar.
      3


Recommended Posts

Hej o tack för alla kommentarerna, förväntade mig inte att de skulle bli så många på så kort tid.

 

Street, slutet är för snabbt jag vet, jag skulle igenkligen tagit bort lite av intervjuerna i början o på så sett gett mer tid till slutet, men det blev inte så.Den datorn jag brukar redigera på kraschades, förstördes, två dagar innan deadlinen så jag förlora en del material och fick börja från scratch, vilket innebar att jag fick hitta ett nytt redigeringsprogram. Windows Moviemaker 2, haha. Där är filmen redigerad, där gjorde jag filterna också. Fungerade förvånansvärt bra.

 

lilla_farbrorn, ja ljud har alltid varit lite utav ett problem på den här tycker jag faktiskt att det är någorlunda okej, man får höja volymen på datorn / teven bara. Och nej det var inget seriöst projekt, utan mest flumm.

 

Återkom gärna med kommentarer street och frax.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Interviuerna känndes väldigt flummiga och gav inte mycket till filmen. Killen som ligger i soffan överspelar väldigt och man hör inte vad han säger. Om jag vore du skulle jag skippat interviuerna helt, eventuellt en interviu och då mer seriöst. Tex. med monstrets adoptivföräldrar. Handlingen är skruvad som den är och behöver inte flummas ut mer.

 

Förrövrigt var filmen förvånandsvärt bra. Bra redigerat (framförallt för att vara moviemaker), bra filmad och en kul ide. Berättarösten hade bitvis en skön brittisk accent och jag accosierade genast till Monthy Phyton.

 

Skicka den till Amatörfilm Stockholm så kanske vi visar den :) (se annonser)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hela po´ngen med intervjuerna var att de skulle vara flummiga, fast det blev lite for mycket flumm. Om jag skulle fð chansen att gæra om det sð skulle jag gæra intervjuerna mycket mer seriæsare.

 

Kul att du gillade berættarosten!

Det var faktiskt jag som imitetade lite ðt John Cleese hðllet.

Det gick inte sð bra som jag hade hoppats pð dock.

 

Just nu jobbar jag med min andra minutfilm.

Jag ær med i workshopen pð island, læs pð svt´s minis hemsida.

Vi skall filma tidigt med crewet imorgon, sð jag skall snart ivæg och gð igenom koreografin med skðdisarna. Men det ær riktigt kul med den workshopen, om du fðr chansen att vara med pð nðt sðnt ta det. Fær det ´r helt underbart att sitta och brainstorma med fræmmande mænniskor i ett fræmmande land mitt i natten och sedan ha helt otroliga tillgðngar och mæjligheter att færverkliga sin vision.

 

Tack fær kommentaren!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...