Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej! :) Till dv-filmer hadde jag ett litet och mysigt program, som var på ca 24kb tror jag..

Win-dv eller vad de hette. I alla fall, Gillar inte att sitta och importera materialet i Premiere.. Utan finns de något litet program som gör sitt jobb?

Alltså impoterar från kamera och sparar i en viss katalog/mapp?

Tack på förhand! :)

//SIMON

Postad

Måste bara fråga; varför tycker du inte om att captuera i Premiere? Är det någon fördell att captuera med sådana program som StenR länka till?

/Jesper

Postad
Måste bara fråga; varför tycker du inte om att captuera i Premiere? Är det någon fördell att captuera med sådana program som StenR länka till?

/Jesper

Scene split fungerar inte i Premiere med HDV vad jag vet. Inte preview heller?

Postad
Scene split fungerar inte i Premiere med HDV vad jag vet. Inte preview heller?

Yepp. + att de är otroligt osmidigt att ladda in ett 600mb stort program i ramminnet.. Och sedan försöka importera en data ström på xx gb ;)

Postad
Provade HDV-split med en HV10 men den säger att den inte hittar kameran. Windows ser den.

Några idéer om varför?

Nollställ att och prova igen, ibland kan det vara tjurigt i vilken ordning man pluggar i saker...

Postad

tjena!

Jag har problem att tanka in med både hdvsplit och andr aprogram med en Sony hvr-Z1e.

Det har fungerat förut, men nu funkar det inte längre. Vad har gått på tok? vad ska jag ändra i kameran? Det funkar att tanka in som DV, men när det kommer till HDV så hittar den inte kameran.

Tacksam för svar!

Postad

Har noterat att det blir en skillnad på 1-2 frames i tidskoden om samma HDV-video fångas med Premiere jämfört med HDV-split. Mellan två captures med HDV-split är skillnaden 1 frame, Mellan HDV-split och Premiere 3 frames. Någon annan som noterat detta?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...