Rasty Postad 19 september 2008 Postad 19 september 2008 Hej! Jag och en kompis köpte nyligen en domän för vårt filmbolag. Vi kommer börja designa den så snart vi kan. På hemsidan hade jag tänkt vi kunde ha lite produkter som vi kan sälja likt Videocopilot men bara några få enkla effekter till salu för den late som inte orkar göa egen. Hemsidan kommer mest innehålla våra kortfilmer, bilder och bloggar samt forum. Så vi tänkte göra lite reklam för hemsidan på Youtube så vi kan locka folk dit. Den första produkten blir nog mynnigsflammor/muzzle flash som man kan köpa för 2 dollar eller något så hade jag tänkt, fem olika flammor följer med plus något extra på köpet. Imorgon hade jag tänkt påbörja arbetet på mynnigsflammorna och de borde såklart vara pre-keyed, alltså så man bara kan släppa ner effekten direkt i programmet utan extra redigering. Så min fråga är, hur gör man så man kan få sina effekter pre-keyed? 0 Citera
Kapten Buse Postad 20 september 2008 Postad 20 september 2008 du sparar du dom med en alphakanal i ett format som stödjer det. tex tga, png eller så. 0 Citera
Rasty Postad 24 september 2008 Författare Postad 24 september 2008 Min dator har varit på lagning i ett tag nu så jag har inte kunnat svara föränn nu. Men tack för hjälpen, ska testa det så fort jag kan. 0 Citera
High1ander Postad 24 september 2008 Postad 24 september 2008 Ta inte betalt for nagot om ni inte sjalva vet hur det fungerar... Gor nagra gratis forst sa folk kan se om det ar vart att betala for. Som sagt, "keya" och exportera med codec som stodjer alpha, vilket man kan se nar man valjer antal farger om det finns ett plus (+) sa innebar det att det XXXXX-antal farger med alpha. 0 Citera
JRvideo Postad 25 september 2008 Postad 25 september 2008 Hej! Jag och en kompis köpte nyligen en domän för vårt filmbolag. Vi kommer börja designa den så snart vi kan. På hemsidan hade jag tänkt vi kunde ha lite produkter som vi kan sälja likt Videocopilot men bara några få enkla effekter till salu för den late som inte orkar göa egen. Hemsidan kommer mest innehålla våra kortfilmer, bilder och bloggar samt forum. Så vi tänkte göra lite reklam för hemsidan på Youtube så vi kan locka folk dit. Den första produkten blir nog mynnigsflammor/muzzle flash som man kan köpa för 2 dollar eller något så hade jag tänkt, fem olika flammor följer med plus något extra på köpet. Imorgon hade jag tänkt påbörja arbetet på mynnigsflammorna och de borde såklart vara pre-keyed, alltså så man bara kan släppa ner effekten direkt i programmet utan extra redigering. Så min fråga är, hur gör man så man kan få sina effekter pre-keyed? Tror du får svårt att sälja detta om det inte är grymmt snygga grejer. Eftersom de flesta pre keyed effekterna måste ändras lite för varje scen de ska in i så är det kanske intressant att göra dem själv. De som håller på med AE och andra efter effekter gillar ju att göra (allt) själva. Ska ni driva det som en hobby eller är tanken att ni ska leva på detta? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.