Mats Findell Postad 17 september 2008 Postad 17 september 2008 Hej Jag har filmat ett företags hemliga anläggning och nu ska jag skicka filmen till företaget säkerhetschef som ska titta igenom råmaterialet och bedömma vilka scener som måste tas bort. Jag vill då köra ut en DVD från Premiere Pro så att säkerhetschefen enkelt kan titta på materialet i en DVD-spelare alternativt datorn. Men jag skulle också vilja att tidkoden finns med på filmen hela tiden för då kan säkerhetschefen bara anteckna att mellan den och den tidkoden ska det raderas. Går detta att åstadkomma i Premiere Pro? Mats Findell Grängesberg 0 Citera
jernby film Postad 17 september 2008 Postad 17 september 2008 File>new>black video utan audio-files ;) /nils 0 Citera
Kimster Postad 17 september 2008 Postad 17 september 2008 Normalt sett finns det en "tid" med på både i mediaspelaren och i en DVD-apparat. 0 Citera
StenR Postad 17 september 2008 Postad 17 september 2008 Finns en time effect under video effects i PPro 2/3. 0 Citera
Rogge Postad 17 september 2008 Postad 17 september 2008 Går detta att åstadkomma i Premiere Pro? I premiere Pro 2.0 och CS3: 1. File > New > Transparent Video 2. Lägg den ovanför all din video och gör den lika lång som videon på din Timeline 3. Lägg på filtret Timecode på din transparanta video 4. Ändra Time Display från 30 Drop Frame till 25 5. Klart! Jag förutsätter att det är PAL-video du har på din Timeline. :) EDIT: StenR hann före... :) 0 Citera
Zyx Graphics Postad 17 september 2008 Postad 17 september 2008 Importera filen till After Effects och sen exportera därifrån som en Adobe Clip Notes. Då lägger AE filen på en Render Queue och Där kan du klicka på Output Module I Output Module om du klickar på Format Options så kan du även lägga in ett lösen så att man bara kan se filen om man har lösenordet. Du kan även skriva in din mail på fältet där det står "Return Comments To". Sen renderar du filmen. Den blir en PDF fil med filmen inbakad. Så det enda han behöver är Acrobat Reader som är gratis att ladda ner. Det som är coolt med det arbetsflödet är att han kan stoppa filmen och lägga in en Comment och sen fortsätta kolla och pausa igen och lägga en ny Coment o.s.v. Sen skickar han tillbaks den filen till dig. Den filen blir bara några kb stor och när du importerar den till din AE projekt som du exporterat från så hamnar alla Comments på din timeline så att du behöver i stort sätt bara scrolla och läsa. Du importerar det genom att gå till File/Import/Adobe Clip Notes Comments... Så här ser det ut för honom när han öppnar det i Acrobat: http://www.yablo.se/AdobeClipNotes.png Så här ser det ut för dig när du importerar tillbaks det till After Effects: http://www.yablo.se/Import_AdobeClipNotes.png (Om du dubbelklickar på markörerna på din timeline så kan du läsa hans Comments, eller det räcker med att hålla musen över dom så ser du hans Comments). Lycka till :) 0 Citera
Max_H Postad 17 september 2008 Postad 17 september 2008 Notis: En bug i PPro 2.0/CS3 och AE CS3 i kombination med Acrobat Reader 9 gör att den som tittar på och ska kommentera filen måste sitta med Acrobat Reader 8, inte nyaste versionen 9. (Det är egentligen en securityfix som ställer till det, men det är fixat i CS4). /Max 0 Citera
Mats Findell Postad 18 september 2008 Författare Postad 18 september 2008 Tack för alla bra tips. Speciellt det där med att kunna lägga in kommentarer. Mats Findell Grängesberg 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.