Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla.

Jag vill göra någon slags effekt som ska likna ungefär the ring när hon går. Hon går ju liksom hackigt/speedat/aningen reverse saker och sånt. Jag undrar hur man skulle kunna göra den effekten snyggast/enklast. Jag vill att det ska se ut ungefär som i the ring fast jag vill att personen ska röra sig fort som fasiken. tänkte ha en trail effekt för att få fram snabbheten liksom.

hoppas att någon kan hjälpa. det ska alltså vara så läskigt som möjligt.

/ReAzoR

Postad

Gör saker i halv fart men spela in i korrekt hastighet. Speeda upp det till dubbel hastighet och då får du dubbel fart i halv fart, om du greppar. Då blir det små ryck och doningar som ger en skev uppfattning och därmed en skrämmande effekt.

Titta i nyinspelningen på house on haunted hill, där de gjort det ännu mer med justeringar i hastighet. Tänk dig inspelning av rörelser i en femtedel av farten, sen speeda det fem gånger, men under inspelning så kan människan speeda upp till vanlig fart vilket i slutresultatet skapar ett ryck som då är fem gånger farten.

/j

• 3 veckor senare...
Postad

tjena tjena.

nu har jag filmat och redigerat denna scen. om det är någon som bryr sig så blev detta resultatet :

gjorde så att jag gick i vanlig fart och filmade med en trail effekt som fanns i kameran. sedan snabbade jag upp den och hittade en plugin till after effects som heter timeshuffler. använde den och voilá; exakt det jag var ute efter

youtube kvalitén gjorde den lite väl mörk. gjorde en color correcting effekt men den blev inte så mörk egentligen. men iaf

observera, detta var filmat mitt på en solig dag :P

säg vad ni tycker!

/R

Postad

ja det ska det ju men skrev faktiskt i första inlägget att jag ville att det ska gå fort som fasiken.

och själva konstiga rörelsesaken va inte jag ute efter särskilt mycket..det var mest den hackiga gångstilen som jag ville ha

-R

Postad
ja det ska det ju men skrev faktiskt i första inlägget att jag ville att det ska gå fort som fasiken.

och själva konstiga rörelsesaken va inte jag ute efter särskilt mycket..det var mest den hackiga gångstilen som jag ville ha

-R

såg skitbra ut, men tycker också det gick fort, även om du vill ha det så tycker jag det blir mycket mer effektfullt när det går långsamt...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...