mystream Postad 9 september 2008 Postad 9 september 2008 Hej, någon som har koll på vad som ska ingå i en projektbeskrivning? När man tillexempel söker produktionsstöd med mera? Ska man enbart förklara meningen med filmen eller även gå in med sina tankar om team och inspelningsplaner m.m? 0 Citera
jepser Postad 21 september 2008 Postad 21 september 2008 När jag skulle söka filmstöd så bad de mig om min synopsis. Det var det ända viktiga. Men jag skulle gärna ha gjort en budget också. Var ska du söka? 0 Citera
Spassy Postad 20 april 2011 Postad 20 april 2011 Gammal tråd med iaf, finns det någon som har en mall på hur en projekt beskrivning ska se ut? 0 Citera
Bleckert Postad 20 april 2011 Postad 20 april 2011 Finns säkert mallar men försök att tänka lite längre. Oavsett om du ska söka filmstöd eller försöka få jobbet att göra en reklamfilm eller musikvideo handlar det ju om att sälja in sig själv. En mall kan vara bra för att få med saker och ting men den visar inget om vad som gör dig/er unika. Själv skriver jag minst 10 projektsbeskrivningar/offerter på månad och vi har utvecklat vårt eget sätt att skriva på, ett sätt som differentierar oss från de andra som vill åt samma sak. Så försök att tänka att den du ska få pengar av är din kund och du ska sälja in varför just du ska få dennes pengar. Om du var i deras kläder och satt på en påse pengar, vad skulle få dig att välja en av alla som kommer, och vad anser du vara viktigt med just ditt projekt och din film!? Många ställen som ger olika stöd har ofta kriterier och checklister över vad som krävs och vad som ska vara med. De är inte mallar men anger ganska tydligt vad som krävs. Film i Västs te.x. hittar du här: http://www.filmivast.se/sv/Film-i-Vast/Produktion/Kortfilm/ Lycka till! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.