Gå till innehåll

mystream

Medlemmar
  • Inlägg

    7
  • Blev medlem

Utmärkelser för mystream

Rookie

Rookie (2/14)

  • Första inlägget
  • Konversationsstartare
  • Överlevde första veckan
  • En månad senare
  • Ett år

Senaste emblem

10

Anseende

  1. Hej, någon som har koll på vad som ska ingå i en projektbeskrivning? När man tillexempel söker produktionsstöd med mera? Ska man enbart förklara meningen med filmen eller även gå in med sina tankar om team och inspelningsplaner m.m?
  2. Hej, tack för all feedback. Tror du har helt rätt angående hans utveckling. Ska garanterat jobba mycket mer med att presentera att han fortfarande är beroende av sitt jobb men ska nog försöka baka in detta i befintliga scener. Till exempel att han säger till Elin, nu finns det inget mer att leva för. Kanske att de anställda i fikarummet ställer frågande: Men vad ska du göra nu? Du har ju aldrig lämnat kontoret? Det gör nog att jag inte behöver lägga till så många scener. Sedan tänkte jag nog försöka presentera hans rädsla för att prova nya saker på liknande sätt. Kanske att det syns i utbildningsfilmen. Men som sagt, tror verkligen du satte huvuden på spiken om att det är presentationen som saknas av problemet eftersom jag själv känner att hans utveckling är ganska tydlig i slutet, dock hjälper ju inte det någon om det inte presenteras ordentligt. tack för svaren, vem vet, kanske dyker upp en ny version om inte allt för lång tid. mvh Andreas Eidhagen
  3. Hej, väldigt uppskattat om någon har lusten och viljan att läsa igenom detta kortfilmsmanus och komma med lite snabb feedback. Vill att folk ska få en egen uppfattning men det jag har siktat mot är en svart komedi och när jag ser bilderna och filmen framför mig kan jag erkänna att det är lite Roy Andersson inspirerat. Dock kanske inte lika "extremt" som hans filmer. Ta gärna en titt och all feedback uppskattas enormt mycket. mvh Andreas Eidhagen Anderssons_Sista_Dag.pdf
  4. inget fel med dramatiskt men då förstörs ju alla chanser till en uppföljare :) Nä, men har själv haft lite funderingar på om det nuvarande slutet är lite väl sockersött men å andra sidan behövs det nästan för att man ska få fram den förändringen hos Erik
  5. Stort tack för svaren. Manuset är något mer skruvat än vad det kan ha låtit tidigare men skriver på och inom ett par dagar så tänkte jag slänga upp manuset här på voodoo för att få ytterliggare lite respons på allting. Uppskattas stort med mer feedback då så får vi se om min oro var befogad eller inte. mvh Andreas Eidhagen
  6. Hej, ledsen men nu blir det nog lite dubbelpost. Inser att jag skulle ha postat mitt förra ämne i detta forum men men, här kommer det igen i vilket fall: Hej, har en idé till kortfilmsmanus som jag verkligen brinner på. Har även skrivit på det och trivs riktigt bra med historien men har en del problem med att knyta ihop säcken så att säga och tänkte se om det är någon forum medlem som kan komma med ett par bra uppslag. Grundstoryn är att Erik Andersson och hans fru samt sekreterare Elin startat ett företag för över 40 år sedan. Tiderna har förändrats och efter nytt övertagande och ny VD så ombeds Erik att lämna företaget. Erik försöker konfrontera företagets nya VD (Krister) men misslyckas. I ett vredesutbrott tänder Erik eld på Kristers kontor. Elden sprider sig dock i byggnaden och efter att personalen samlats utanför inser han att Elin är kvar inne. Fram till och med detta är manuset skrivet och tanken med slutet är att Erik räddar Elin och när allt kommer till kritan inser han att han inte bryr sig det minsta om det företag han byggt upp utan det är personerna på företaget, i detta fall främst Elin som är det viktiga. Detta är huvudkaraktärens utveckling. Den inre resan. Point of no return är när Erik Andersson tänder eld på den nya VDn:s kontor så som jag ser det. Dock känner jag att Erik Andersson aldrig tvingas till att göra ett aktivt val. Valet är i sådana fall att elda upp kontoret men är detta verkligen tydligt/"bra" nog. Jag har även svårt att se slutscenen framför mig vilket blir ett problem för mig när jag ska skriva den. Vill inte berätta den i dialog utan vill på något vis visa karaktärens inre resa visuellt och vet inte hur jag ska lyckas med detta. Hade en tanke om att Erik Andersson får reda på att företaget ska läggas ner och då måste han på något vis rädda det för att de anställda inte ska få sparken. Dock kändes det helt fel för min berättelse samt att det troligtvis blir väldigt långt för en kortfilm. Hur passa noggranna är ni gällande dramaturgiska regler när det gäller kortfilm? Bygger ni alltid upp aktbrott på samma sätt? Har insett att många av de kortfilmer jag älskar ofta bryter mot dessa regler helt och hållet. Alla svar och all hjälp uppskattas mycket. Sitter och skriver för fullt och har en deadline på detta manus så det är något brådskande. Stort tack mvh Andreas Eidhagen
  7. Hej, har en idé till kortfilmsmanus som jag verkligen brinner på. Har även skrivit på det och trivs riktigt bra med historien men har en del problem med att knyta ihop säcken så att säga och tänkte se om det är någon forum medlem som kan komma med ett par bra uppslag. Grundstoryn är att Erik Andersson och hans fru samt sekreterare Elin startat ett företag för över 40 år sedan. Tiderna har förändrats och efter nytt övertagande och ny VD så ombeds Erik att lämna företaget. Erik försöker konfrontera företagets nya VD (Krister) men misslyckas. I ett vredesutbrott tänder Erik eld på Kristers kontor. Elden sprider sig dock i byggnaden och efter att personalen samlats utanför inser han att Elin är kvar inne. Fram till och med detta är manuset skrivet och tanken med slutet är att Erik räddar Elin och när allt kommer till kritan inser han att han inte bryr sig det minsta om det företag han byggt upp utan det är personerna på företaget, i detta fall främst Elin som är det viktiga. Detta är huvudkaraktärens utveckling. Den inre resan. Point of no return är när Erik Andersson tänder eld på den nya VDn:s kontor så som jag ser det. Dock känner jag att Erik Andersson aldrig tvingas till att göra ett aktivt val. Valet är i sådana fall att elda upp kontoret men är detta verkligen tydligt/"bra" nog. Jag har även svårt att se slutscenen framför mig vilket blir ett problem för mig när jag ska skriva den. Vill inte berätta den i dialog utan vill på något vis visa karaktärens inre resa visuellt och vet inte hur jag ska lyckas med detta. Hade en tanke om att Erik Andersson får reda på att företaget ska läggas ner och då måste han på något vis rädda det för att de anställda inte ska få sparken. Dock kändes det helt fel för min berättelse samt att det troligtvis blir väldigt långt för en kortfilm. Hur passa noggranna är ni gällande dramaturgiska regler när det gäller kortfilm? Bygger ni alltid upp aktbrott på samma sätt? Har insett att många av de kortfilmer jag älskar ofta bryter mot dessa regler helt och hållet. Alla svar och all hjälp uppskattas mycket. Sitter och skriver för fullt och har en deadline på detta manus så det är något brådskande. Stort tack mvh Andreas Eidhagen
×
×
  • Skapa nytt...