Gå till innehåll

Premiere -> TV utan Videokamera?


phrick

Recommended Posts

Hej allihop.

 

Jag redigerar i Premiere Pro och har anslutit min videokamera via Firewire.

När jag vill skicka ut bilden till en extern monitor (i detta fallet en gammal 14" TV)

kopplar jag via videokameran.

 

Setupen ser alltså ut så här:

 

PC ---(firewire)---> Videokamera ---(scart)---> TV

 

 

Till min fråga... MÅSTE jag använda videokameran, eller kan jag kanske ersätta videokameran med något annat?

 

 

PC ---(firewire)---> D/A-omvandlare ---(scart)---> TV

 

 

Är det någon som vet om det finns någon adapter eller liknande att köpa för detta ändamål?

 

 

Tacksam för alla svar.

 

 

Martin

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag förstår inte vad som är så jobbigt med att koppla via kameran mer än att du just måste koppla in den varje gång. Själv klarar jag mig fint utan monitor (när jag redigerar hemma dvs).

 

Om du inte skulle ha en kamera och absolut måste ha en monitor så får du väl köpa ett redigeringskort eller en kamera då :) (Jag hade valt kameran;))

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Det finns enklare lösningar...

 

I väldigt många grafikkorts-inställningar så kan man hantera en så kallad "overlay". Det är en inställning där man kan aktivera en maximering av bildytorna. Från liten bild till fullskalig... kort som har TV-utgång är dom som också kan... KAN ha video-overlay funktion som är duglig.

 

Jag har på min gamla P3 450MHz ett GeForce 2 MMX nå'nting... på den gamla sunkiga burken funkar det att spotta ut en bild med 1/4-upplösning ur AVID, till en TV-skärm.

 

Enda problemet var ju att burken är för slö att arbeta med, men det var kul att se att overlay'en fungerade.

 

Att köra via Firewire resulterar i en delay. (fördröjning) och kan kännas lite muppigt efter ett tag.

 

Video-Overlay via TV-ut går direkt och orsakar ingen fördröjning. Det är DOCK inte tillräckligt bra kvalité för att recorda på videon och använda som visningsex. Firewire utgång och DVD bränning är dom två enda kvalitéerna för leverans till kund ect.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...