Gå till innehåll

In Bruges


Andreas Sjoeberg

Recommended Posts

Jag kollade och hittade ingen tråd i forumet så jag tänkte jag gör en tråd och tipsar om denna film. Jag fick ett tips av en kompis och visste inget om filmen innan. Jag är glad för det då jag nyss såg trailern och jag måste säga att trailern skulle nog fått mig att ha låga förväntningar + att den avslöjar ganska mycket och därför rekommenderar jag att inte se trailern iaf.

 

Skådespelare som är med Brendan Gleeson, Ralph Fiennes och Colin Farrell. Jag har alltid sett Colin Farrell lite av en B-action Skådis men tycker han gjorde en riktigt bra tolkning av sin karaktär.

 

Regisserad och skriven av Martin McDonagh, hans första långfilm verkar det som på IMDB. Jag kommer följa hans filmer hädanefter iaf :) Är det någon annan som sett filmen? Ah jag tycker den var riktigt bra och skön humor!

Länk till kommentar
Share on other sites

Dialogen var helt makalös skön, en filmtagning där han pratade i telefon i 3-4 minuter eller om det var ännu längre var fantastisk! Snyggt filmad och sjukt bra humor i dialogen. Alla karaktärer hade sin egenhet som kompletterade varandra riktigt bra i hela filmen. Ehm ah jag har sett den 3ggr nu och försöker förstå mig på hur han gjort den! Klippning, dialog, ljus, uppbyggnad av händelser, ihopknytning, den röda tråd som finns i alla händelser. Om något hände tidigt fick det konsekvens senare i filmen för att en ny händelse ska födas. Aaah just en sån här film jag vill göra som första långfilm.

 

Han var 38 år när denna var klar, så jag har 16 år på mig att skaffa erfarenhet, utrustning, pengar, skriva manus och fixa allt som har med film att göra :)

Länk till kommentar
Share on other sites

För mig är det den bästa film jag har sett i år. Allting klickade - manuset i allmänhet, den svarta humorn, karaktärerna, skådespeleriet, hela den visuella stilen (jag är ett stort fan av Hieronymus Bosch, så referenserna till hans verk skadade inte), pacing, ja allt. :)

Jag brukar inte heller tycka om Colin Farrell, men här gör han en kanonroll, liksom Brendan Gleeson, Clémence Poésy och - icke att förglömma - Jordan Prentice (dvärgen) som stjäl alla scener han är med i. :)

 

Rekommenderas varmt till alla!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...