stängerniredan Postad 2 september 2008 Postad 2 september 2008 Under vår semester i USA spelade vi in lite snabbt en musikvideo i öknen till min kompis musik. Till vårt förfogade hade vi endast en vanlig digitalkamera (!). Jag tycker resultatet är helt okej med tanke på förutsättningarna. Artisten i fråga ville ha en väldigt enkel video. Det som jag skulle vilja ha åsikt om här, som jag och aritisten är oense om är ifall närbilderna på synken ska vara med eller om vi helt sonika låter en å samma tagning ligga i 2.30 min. Sedan undrar jag lite vad ni tycker om färgkorrektionen, har sparat ut en 5st olika med olika färgkorr och har svårt att bestämma mig, men det står mellan denna eller ett vanligt speiafilter. smoothcam? Borde jag fixa det? Slutet gillar jag bäst! Ultima hombre, last man standing http://www.youtube.com/watch?v=JVoEgIJ5puQ kritik mottages gärna! 0 Citera
hampusforev Postad 2 september 2008 Postad 2 september 2008 Jag tycker den var väldigt snygg! Omgivningarna gör ju så jäkla mycket. Vad menas med en "vanlig" digitalkamera? Finns en hel del sådana. Svårt att säga med färgkorren när man inte sett de andra fyra, tycker att den fungerar bra och är enkel men ändå snygg, så som det skall vara ifall inte något flashigt passar in. Början är grymt bra och man blir verkligen "tagen" så som man ska bli av musikvideos. Ciggen är lite klyschig men det fungerar ju alltid med lite macros för att få variation. Jag tycker personligen om skaket. Den är liiiiiite enformig, balansgången mellan enkel och banal är tight, men jag tycker ni klarar den. Men själv blev jag lite uttråkad. 0 Citera
stängerniredan Postad 2 september 2008 Författare Postad 2 september 2008 tack för kritiken! Med vanlig digitalkamera menar jag alltså en stillbildskamera för runt 2000kr som man kan filma i 640x480 a 30fps med. tror det var en Panasonic Lumix vi hade. Ja den är enformig, och grejen är den att artisten vill ha den ännu enformigare, han vill egentligen bara ha springscenen i halvbild hela tiden, inget klipp alls. Jag försökte med lite till bilder i introt och sen ha två utsnitt i synken att varierera lite med men ändå behålla det enformiga men det gillade han inte riktigt. Nu började han prata om lila färgfilter också, det kan han glömma, då får han göra sin egen video. 0 Citera
JRvideo Postad 2 september 2008 Postad 2 september 2008 tack för kritiken! Med vanlig digitalkamera menar jag alltså en stillbildskamera för runt 2000kr som man kan filma i 640x480 a 30fps med. tror det var en Panasonic Lumix vi hade. Ja den är enformig, och grejen är den att artisten vill ha den ännu enformigare, han vill egentligen bara ha springscenen i halvbild hela tiden, inget klipp alls. Jag försökte med lite till bilder i introt och sen ha två utsnitt i synken att varierera lite med men ändå behålla det enformiga men det gillade han inte riktigt. Nu började han prata om lila färgfilter också, det kan han glömma, då får han göra sin egen video. Haha roligt skrivet....Det kan han glömma. Tyckte färgerna var fina och miljön såklart. När killen springer så rör han lite för lite på munnen, svårt att se att han sjunger först. När du regiserar får du uppmana dina offer att spela ut munnen mer :-) Ibland är det så att de man jobbar med inte vill de "vi" vill. I det här fallet så ska artisten nog vara glad att du pushar för lite rörliga grejer. Ciggen i början känna inte klyshig tycker jag då den miljön "kräver" Macro för att uppskattas. Men smaken är olika :-) 0 Citera
stängerniredan Postad 3 september 2008 Författare Postad 3 september 2008 tack för kommentaren. Jag håller med helt och hållet att han rör för lite på läpparna. lite svårt att riktigt få den här närhetskänslan att han sjunger på filmen. Han är bångstyrig som en åsna med massa konstiga fixideér. Nu har han sagt att jag ska fråga 10st personer, utan att ställa nån ledande fråga; Ska närbilderna när han sjunger vara kvar eller ska dom tas bort och istället köra ett enda långt klipp när han springer? Så komigen å rösta nu, 10 stycken åstiker vill jag ha så är ni snälla. Mvh 0 Citera
JRvideo Postad 3 september 2008 Postad 3 september 2008 Svårt när man inte kan se hur det ser ut utan dem.... förmodligen bort eller animera de bilder du har så man tappar fokus på munnen 0 Citera
stängerniredan Postad 4 september 2008 Författare Postad 4 september 2008 Här kommer versionen utan närbilder. Jag har dessutom lagt till smoothcam på sista utåkningen så det ser ut som den flyger fram. Fick ta till ett litet fulknep precis när smoothcamen kom igång för att slippa ett hack men jag tyckte det blev ganska effektfullt. 0 Citera
JRvideo Postad 4 september 2008 Postad 4 september 2008 Här kommer versionen utan närbilder. Jag har dessutom lagt till smoothcam på sista utåkningen så det ser ut som den flyger fram. Fick ta till ett litet fulknep precis när smoothcamen kom igång för att slippa ett hack men jag tyckte det blev ganska effektfullt. Du är duktig, snygg åkning på slutet, De tekniska ändringarna är bra men slutresultatet så när som på samma. Mycket tråkigt med en ända lång scen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.