Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag sökte, lite av en slump, kursen "Praktisk filmkurs"/"Filmmaking" på Malmö Högskola i våras. Tanken var egentligen inte att plugga denna höst men dessvärre fick jag nu den inofficiella sparken från jobbet och har inte direkt något att ta för mig i yrkes/studieväg framöver.

Är det någon här som har gått kursen, eller på annat vis har någon uppfattning om hur givande en sådan kan vara om man t ex jämför med en mer mustig utbildning som den på Fridhem eller Kulturama?

Har man någon som helst nytta av att ha läst en sådan kurs om man ska läsa vidare senare?

Postad
vet du o9m man ka nsöka dne på distans?

Hade du bråttom när du skrev på något sätt :) ?

Nej, jag tror inte det funkar pga gruppbaserade projekt och sånt, men jag kan fråga på uppropet på måndag.

• 2 veckor senare...
Postad

Har gått utbildningen, den är riktigt bra när det gäller grundläggande filmutbildning. Lärarna där är helt fantastiska också. Kanske inget för dig som redan gått nån större utbildning, och def inte tillräckligt för att bygga en karriär på, men alldeles utmärkt om du vill lära dig grunderna inom filmskapande

• 3 månader senare...
Postad

Tänkte troligtvis läsa på Malmö högskola nu i vår, praktisk filmkurs II. Nån annan som ska gå samma kurs? Eller kanske nån som vet ngt om kursen? Utrustning? Hur många filmer gör man under utbildningen?

• 6 månader senare...
  • 8 månader senare...
Postad

Det har gått ett tag nu sedan det sades något i denna tråd. Men jag gör ändå en försök.

Jag ska nämligen snart bestämma mig om jag ska söka in till denna kurs och behöver lite svar.

Jag är inte så intresserad av det tekniska med film, alltså filminspelning. Vill nämligen också lära mig om manus och sådant. Så min fråga är om ifall kursen är bra på sådant.

• 1 månad senare...
Postad

Jag gick kursen nar den bara var enteminare (den ar utokad nu, om jag itne minns helt fel, sa man kan lasa fortsattnign i en extra termin). Om du enbart ar intresserad av manus sa kanske det itne ar den utlimata utbildnigne, men vill du halla pa med film sa ar det nastan ett maste att kunna lite om varje, helt enkelt sa att man far ett hum om de olika aspekterna av filmskapande.

Med det sagt: Jag tyckte utbildningen var hur bra som helst, iallafall om du - som jag var da - ar helt ny inom film. Jattebra larare, helt ok utrustning och bra lokaler.

• 3 veckor senare...
Postad

jag har gått bägge kurserna, väldigt bra förutom att det var lite ostrukturerat ibland. bra utrustning, är man intresserad har man chansen att lära sig väldigt mkt. trevliga lärare och mkt trevliga studenter oxå, man hade en bra sammanhållning. jag visste ingenting om film (dvs om att göra film) innan jag började, jag lärde mig otroligt mkt :) så jag kan bara rekommendera de kurserna!

• 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...