Kim-O Postad 24 augusti 2008 Postad 24 augusti 2008 Detta har jag råkat ut för och vet inte hur jag ska lösa det: Jag arbetar i Premiere Pro 2.0. Förut, när jag hade programmet igång, råkade jag oavsiktligt dra ur en av högtalarna till datorn. Efter det fungerar inte ljudet alls när jag jobbar med programmet. När jag lägger ett klipp på tidslinjen och spelar upp kommer bara bilden, inte ljudet. När jag försöker exportera filmen fungerar det, men när jag försöker spela upp den exporterade filmen kommer det bara upp en skylt om "general error". Detta är inte bara i ett projekt, utan i hela programmet. Jag tror att ljudet på något sätt kopplades bort från det programmet när jag kopplade ur högtalaren. Men jag vet inte hur jag löser det. Någon som vet? Utan detta kan jag nämligen inte redigera några filmer. 0 Citera
Max_H Postad 25 augusti 2008 Postad 25 augusti 2008 Om du har ett modernare moderkort, med kretsar som automatiskt försöker "känna" vad du har anslutet i form av högtalare/lurar/etc, kan lura Premiere om du rycker sladden. Kolla under Edit > Prefs > Audio Hardware om det finns ett kort "förvalt" (Ex. Adobe Premiere Pro Windows Sound). Kolla under ASIO Hardware om rutorna för kortet är "ikryssade". /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.