StenR Postad 26 augusti 2008 Postad 26 augusti 2008 Ja det är ju det jag med funderar på. Om man är student och sen slutar studera. Får man använda det efter det... kommerciellt? Tänk om man startar ett företag, får man ta in det i det då? Allt är så jävla oklart och på CSN's sida står det ju att det är en fullständig licens som man får använda kommerciellt. Man borde ju inte behöva vända sig till Adobe och be dem själva undersöka det för att få veta..... Jag tycker att jag läst att det är helt ok (med education-versionen alltså...). Och uppgradera kan du också göra (fast uppgradera från CS2 till CS3 kostar mer än att köpa en ny Education-licens...) Däremot så är jag väldigt tveksam om man kan sälja Education-versionen. 0 Citera
Danell Postad 26 augusti 2008 Postad 26 augusti 2008 Men om jag uppgraderar, får jag inte en ny licens då? Får jag sälja den vidare? allt är så sjukt luddigt. 0 Citera
jimboyummin Postad 26 augusti 2008 Postad 26 augusti 2008 Studentlicensen är personlig och får inte överlåtas, skänkas bort eller säljas vidare dessutom får den endast användas för personligt bruk. Utbildningslicensen hittar jag inget om hurvida den får säljas vidare, den får däremot användas i kommersiellt syfte. 0 Citera
Max_H Postad 26 augusti 2008 Postad 26 augusti 2008 Studentlicensen är personlig och får inte överlåtas, skänkas bort eller säljas vidare dessutom får den endast användas för personligt bruk. Utbildningslicensen hittar jag inget om hurvida den får säljas vidare, den får däremot användas i kommersiellt syfte. Helt riktigt - undersöker fråga 2. Dvs huruvida utbildningslicensen får säljas. Senaste budet är att så är fallet eftersom den är helt identisk med en vanlig sk boxlicens - bara att den sälja billigare till studerande. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.