Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag ska exportera en film som jag jobbat med länge i Premiere Pro. Men varje gång jag försöker exportera den till en DV-AVI fil kommer en ruta upp, oftast vid 73,3%, där det står att programmet måste avslutas. Det tar ungefär en timma att exportera filmen så man har inte tid att prova sig fram så mycket, för då skulle det ta hur många timmar som helst.

Jag har en HP-dator med 2,5 gb ram, Windows XP som operativsystem och Premiere Pro CS3 som redigeringsprogram.

Jag har tittat upp var 73,3 procent är någonstans i filmen och grejat lite där men det fortsätter ändå att inte fungera. Vad är felet och vad ska jag göra?

P.S. Jag har testat att kopiera över allt till ett annat projekt och då fungerade det, men tyvärr kom varken bild- eller ljudövergångar med vid kopieringen.

Postad

Kan du spela upp filen som exporteras? Om så är fallet, kan du exportera det "området" (där det kraschar) separat? För att kolla om det är en korrupt fil ?

Prova att importera projektet till ett nytt projekt - inte kopiera.

/Max

Postad

Det går inte att öppna filen efter att programmet har avslutats. Dessutom står det ingen information om filen i den, exempelvis längd, bara storlek. Det går inte att importera den till programmet heller.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...