Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har tankat in och klippt HD-material filmat med en Panasonic AG-HVX200 (720p) i Adobe Premiere Pro CS3. Det har fungerat fint.

Nu vill jag tanka ut filmen på ett DV-band.

Behöver jag göra något speciellt för att det ska funka? "Export to tape" finns inte och programmet hittar inte kameran.

Jag funderade på om jag är tvungen att ändra några inställningar någonstans eller? Nån som har nåt tips?

MVH Andrea.

Postad

Projektet är inställt för P2 och DV formatet stöder inte P2 media - mao måste du exportera projektet som ett DV-klipp (File > Export > Movie - glöm inte att välja progressive rendering).

Det färdiga klippet importerar du sedan i ett nytt DV projekt där då valet för Export to tape finns "aktivt". (PPro stöder tyvärr inte i dagsläget ( ;) ) sekvenser med olika upplösningsinställningar).

/Max

Postad

Kör ut som DV. Du ska ju ändå ut med "DV kvalitet" i alla fall. Du KAN köra ut som QT, men då kommer projektet att konvertera "ner" till DV ändå med ytterligare en omkonvertering som följd.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...