FILM_Master Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 Tjenare är det någon som vet hur man stärker färger i AE. För jag har sett ett par filmer typ Back To The Future och där såg jag att färgerna var starka. Det tyckte jag var en rätt så cool filmlook hur fixar man det, fast det ska inte vara så att färgen förstör bilden 0 Quote
High1ander Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 Effects - color balance - sa oka saturation... 0 Quote
Zyx Graphics Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 Magic Bullet Looks har riktigt coola presets. Den kostar dock c:a 2500 om jag minns rätt 0 Quote
jmalmsten Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 Hmmm "stärka färgerna"... finns lite olika sätt att tolka det... Färgmättnaden går ju att öka, som High1ander nämner med en liten boost av Saturation. studiofilmerna från 80talet är ju också ganska kontrastrika... så levels justering genom att dra in reglagen i histogrammet så att inga färgvärden klipps bort i onödan. Detta för att verkligen ställa vad som är svartaste svarta och vitaste vitt. Efter det kan man öka på kontrasten lite extra med Curves som komplement med en lättare S-kurva i grafen. Om du låter bli att skicka grafen in i kanterna så behöver du inte vara rädd för att detaljer försvinner. Och lämpligt smink, ljus, kostym och rekvisita gör ju också sitt för att få 80talets blockbuster-look;) 0 Quote
diilman Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 Creative cow har en ny tutorial ;) http://library.creativecow.net/articles/swanson_grant/Creating_Digital_Cinema/video-tutorial.php om jag inte missförstog 0 Quote
Recommended Posts