Bjurge Postad 16 juli 2008 Postad 16 juli 2008 Yo! Om jag webcammar med Tina från Skövde och spelar in det som visas på min skärm. Har jag då rätten att publicera den filmen? Bjurge 0 Citera
High1ander Postad 17 juli 2008 Postad 17 juli 2008 Vet inte hur det ar med bild, men du far inte spela in ljud om du inte meddelar att du "spelar in". Sen far du inte visa bilder/film pa personer utan samtycke (du kan ju visa filmer/bilder men de kan tvinga dig att ta bort det). 0 Citera
jbergman Postad 18 juli 2008 Postad 18 juli 2008 Vet inte hur det ar med bild, men du far inte spela in ljud om du inte meddelar att du "spelar in". Det stämmer inte. Samtal som man själv är delaktig i har man rätt att spela in och använda på olika sätt. Sen far du inte visa bilder/film pa personer utan samtycke (du kan ju visa filmer/bilder men de kan tvinga dig att ta bort det). Det stämmer inte heller. Sålänge det inte används till reklam kan man göra i stort sett vad som helst med materialet. För webcam vet jag dock inte hur det funkar. Tekniskt sett är det ju Tina från Skövde som har producerat filmen, så om innehållet kan sägas uppnå verkshöjd så är det Tina som har upphovsrätten, men om det snarare rör sig om en intervju så är det rimligare att samma regler gäller som vid telefonsamtal, men det är dock bara rena spekulationer. /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.