Gå till innehåll

Hyra HDR-FX1 eller DSR-PD170?


Rabieshund

Recommended Posts

Yo,

Jag och ett band, som jag tidigare arbetat med, funderar på att kanske spela in en musikvideo. Då skulle det bli att hyra en kamera under några dagar. Har kollat på camrent.se och de har två kameror som verkar fina, men jag vet inte riktigt vilken jag egentligen borde välja.

 

Sony HDR-FX1 eller Sony DSR-PD170?

 

HDR-FX1 är ju HD, men har bara "fejk"-24fps. Den andra är väl inte HD, men jag vet inte hur det är med frameraten osv. Jag tänkte att istället för att hålla på att springa och leta testvideos i youtube-kompression så kunde jag höra om någon här har erfarenhet av kamerorna. Vilken skulle NI föredra?

Skulle gärna också ha tips på andra företag som hyr ut som alternativ till camrent, om det finns några som är bättre.

 

Nu har jag varit lat och inte gjort några sökningar i forumet så jag ursäktar om allt detta redan besvarats. :/

 

Kram

Martin

Länk till kommentar
Share on other sites

Maste ni filma HD? Jag menar, varfor HD om det "bara" ska vara pa youtube eller TV?

 

HDR-FX1 kor "fejk" 24p precis som alla andra miniDV-HDV kameror (inte JVC GY 100+)...

 

Som sagt, om du sager "vart och vilka som ska se filmen" sa kan man lattare ge rad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...