Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska börja tredje året på Munkebäcksgymnasiet, Göteborg där jag läser rörlig bild. Det här är min och mina 2 kompisars sista produktion under tvåan.

Den handlar om en kille som lever ett väldigt tråkigt liv, och en dag så slår någonting snett i huvudet på honom, och han går berserkagång (Vi hade Falling Down som inspirationskälla).

Slutresultat blev inte vad jag hoppades på. Tjejen som spelar flickvännen klarade inte av att leverera, och filmen känns lite hastig på något sätt. Men vissa som sett den tycker att den är jättebra. Se den och kommentera! Ni kan ju också kolla in våra andra filmer på youtube om ni har lust, vissa är grymma ;)

http://img137.imageshack.us/img137/8737/ben1yz0.png

http://img137.imageshack.us/img137/2355/ben2et0.png

http://img166.imageshack.us/img166/1866/ben3lv4.png

Postad

Du växlar snabba klipp mellan handhållen och stilla stativ (Inte bra). Toning? Nej, tona inte. Det var som om "Jaha, han öppnar kylskåper...... *Toning* Jaså, nu stänger han kylskåpet... Har han stått där en dag nu då eller?".

Att tona passar scenbyte eller för att visa att en längre tid har passerat.

Jag gillade vissa vinklar och så, men de flesta kändes för närgågna och inramade (Kan dock bero på den kassa kvalitén).

Gillar utgångsidén och tycker ni berättade historian väl :) Ljudet var okej men musiken i början skulle passat sig bättre som 'vocal free'.

Jag tycker lite synd om er för jag tror att filmens skulle varit mycket bättre om ni skulle haft en bättre kamera, för den dåliga kvalitén gjorde att jag verkligen behövde koncentrera mig på bilden och en del scener var färgsjuka (Mitt uttryck för scener med klipp i olika färgnyanser eller kontraster).

Att 'Tjejen som spelar flickvännen' inte lyckades leverera tycker jag är skitsnack, skådespelet var helt okej.

Till kommande produktioner rekommenderar jag att du försöker skapa en balans mellan foto och storytelling, och kanske, om möjligt försöker få tag på en bättre kamera (För jag förstår att det kan vara ett helvete att försöka skapa något med en handycam).

Postad
Du växlar snabba klipp mellan handhållen och stilla stativ (Inte bra). Toning? Nej, tona inte. Det var som om "Jaha, han öppnar kylskåper...... *Toning* Jaså, nu stänger han kylskåpet... Har han stått där en dag nu då eller?".

Att tona passar scenbyte eller för att visa att en längre tid har passerat.

Jag gillade vissa vinklar och så, men de flesta kändes för närgågna och inramade (Kan dock bero på den kassa kvalitén).

Gillar utgångsidén och tycker ni berättade historian väl :) Ljudet var okej men musiken i början skulle passat sig bättre som 'vocal free'.

Jag tycker lite synd om er för jag tror att filmens skulle varit mycket bättre om ni skulle haft en bättre kamera, för den dåliga kvalitén gjorde att jag verkligen behövde koncentrera mig på bilden och en del scener var färgsjuka (Mitt uttryck för scener med klipp i olika färgnyanser eller kontraster).

Att 'Tjejen som spelar flickvännen' inte lyckades leverera tycker jag är skitsnack, skådespelet var helt okej.

Till kommande produktioner rekommenderar jag att du försöker skapa en balans mellan foto och storytelling, och kanske, om möjligt försöker få tag på en bättre kamera (För jag förstår att det kan vara ett helvete att försöka skapa något med en handycam).

Det här kanske låter underligt, men vi filmade med en Sony HDV, bifogar länk

http://www.digitalcamerawarehouse.com.au/images/sonyvidhdrfx7.jpg

Att kvalitén blev så dålig på youtube kan väl bero på att vi komprimerade den från 3 gig till 100 meg.

Håller med dig där med toningen, har stört mig på det från första gången jag såg den sen vi färdigställde den.

Men tack för kritiken, ska verkligen ta åt mig. Och tycker du verkligen att tjejen spelade bra? :)

Ha det bra!

Postad
Det jag känner direkt är att den var lite långsam, kanske kunde ha klippt den lite effektivare? klippet mitt i filmen, i solljuset där han går i slowmotion in i skuggan tycker jag var filmens starkaste klipp.

Mm, den är lite långsam. Den var menad att bli 14 minuter, men nu tog inomhusscenerna upp halva filmen, vilket är lite tråkigt.

Men tack för komplimangen också :)

Postad
Det här kanske låter underligt, men vi filmade med en Sony HDV, bifogar länk

http://www.digitalcamerawarehouse.com.au/images/sonyvidhdrfx7.jpg

Att kvalitén blev så dålig på youtube kan väl bero på att vi komprimerade den från 3 gig till 100 meg.

Ha det bra!

HDR FX1? Wow, ni vet då hur man sabbar kvalité xD Jag trodde blankt att det var en 3000 kronors handycam (Och gissa om jag strök Munkebäck från listan över möjliga gymnasieval :P).

Jag har aldrig sett så dålig komprimering :O Vad komprimerade du(från och till)?

Postad
HDR FX1? Wow, ni vet då hur man sabbar kvalité xD Jag trodde blankt att det var en 3000 kronors handycam (Och gissa om jag strök Munkebäck från listan över möjliga gymnasieval :P).

Jag har aldrig sett så dålig komprimering :O Vad komprimerade du(från och till)?

Komprimering är väl kanske inte våran grej, och vi är inte så haj på termer och sånt, men vi körde ur deni formatet "windows DV avi" vilket är förinställt i Premiere, sen komprimerade vi den i movie maker, där man kan välja alternativet: "Bästa möjliga kvalitét för storleken "100 mb" (som vi valde).

men kvalitén är faktiskt läskigt mycket bättre när man kollar på den komprimerade filmen utanför youtube, ganska hyfsad kvalitét.

Postad

Ja du, jag provade att ändra länken lite för högkvalitétsversionen och skildnad blev det (

)

Varför du skulle vela komprimera ner filmen till 100mbits avi förstår jag dock inte ;)

Postad
Ja du, jag provade att ändra länken lite för högkvalitétsversionen och skildnad blev det (
)

Varför du skulle vela komprimera ner filmen till 100mbits avi förstår jag dock inte ;)

Är inte 100 meg maxstorleken för en video på youtube?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...