Danell Postad 21 juni 2008 Postad 21 juni 2008 Ska skicka min Brevis 35mm adapter till Kanada för uppdatering till deras nya MP.1-modell och jag behöver få dit den snabbt då jag ska hyra ut den snart. Jag funderar på att skicka den genom Fedex Express för det är vad jag har hört den snabbaste varianten. Är det någon som har använt Fedex innan, eller har ni någon annan att tipsa om? Hur snabba är de att skicka utanför Europa? Om jag kontaktar dem på måndag, kan de komma och hämta paketet redan den dagen? Kostnaden för ett paket på 0,5kg är ca 1200:- Tycker det är lite konstigt eftersom Cinevate skickar tillbaka adaptern med andra tillbehör som väger 3.2kg för under 500:- Hoppas det är någon som har lite erfarenhet att dela med sig! 0 Citera
Martin Öberg Postad 21 juni 2008 Postad 21 juni 2008 Fedex har ju olika leveransvarianter. Och den dyraste leveransvarianten gör så att paketet kommer fram inom 24 timmar bara! 0 Citera
Danell Postad 21 juni 2008 Författare Postad 21 juni 2008 Okej. Jag fattade inte riktigt hur man räknade ut det på deras hemsida, men jag får väl ringa dem på måndag morgon och fråga dem. 0 Citera
ODDNAME Postad 21 juni 2008 Postad 21 juni 2008 Fedex är bra och billiga, 1200 lär inte vara deras International Priority som typ alla använder. Som jämförelse, mitt paket skickades ifrån USA i onsdags, i fredags var det på Arlanda, hade haft det igår om det inte varit lördag allatså :) Kostnaden för detta är under 500kr, runt 300kr var nog kostnaden. Paketet hämtades samma dag som fedex fick "ordern", så antagligen är de snabba med det också. Detta är mitt tredje paket som skickats med samma förutsättningar, alltid kommit fram på första veckodagen efter helg. Så det går väldigt snabbt är min erfarenhet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.