Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Min första musikvideo, men långt från den sista. Den gav rejält med mersmak och nästa musikvideo kommer att spelas in i juni.

Låten handlar om ångesten av att arbeta inom en industri.

Manus, foto och redigering står undertecknad för. Jag har använt mig av en Panasonic NV-GS400 videokamera, En Pentax SLR-kamera (kommer inte ihåg vilken modell) och FCP för redigering.

Hoppas ni gillar videon.

//Hmann

Postad

Jag tycker den är ganska opersonlig videon, den innehåller nästan allt det rock videos gör. Skulle vilja se lite mer vågat. Sätt någon egen touch

• 3 veckor senare...
Postad

Tack för kommentarerna. Alltid kul med lite feedback. Verkar vara många som inte håller den här musikstilen speciellt varmt om hjärtat. Lyssnar inte alla på metall? =)

Filmade ännu en musikvideo förra söndagen och håller på att redigera den nu. Vi får väl se hur den blir. Hoppas vara klar med den om ett par veckor. Länk till den kommer på ett forum nära dig.

//Hmann

Postad

personligen gillar jag när en video berättar en historia mer än att bara göra reklam för bandet i sig, utnyttja dom rörliga bilderna till något mer än att bara visa hur killen spelar och svänger med gitarren. Med den tekniken som används i den här och de flesta andra videos som görs blir texten helt ovisentlig, jag behöver inte bry mig om den för det förändrar inte min syn på bandet och stilen medlemmarna använder.

Sångaren behöver lära sig att vara mer aggressiv i sitt agerande, han ser ju inte ut att bry sig alls.

Lycka till med nästa projekt!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...