Bleckert Postad 20 maj 2008 Postad 20 maj 2008 Kortfilm inspelad i Göteborg sommaren 2007. av den mer konstnärliga arten. http://soundsystem.se/bakatkupad/kortfilm/vapnet.mov 7 min Regissörer: Jonathan Larsen, Björn Schagerström Fotograf: Johan Orre Producenter: Jonathan Larsen, Sagal Omar Hussein 0 Citera
jernby film Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 En högre kurs i foto och ljus, jävligt bra. Man blir ju imponerad av slutet. Att allt spelas in på teater hörs på ljudet, talet, golvet och det icke filmiska skådespeleriet. Berätta mer om detta? /nils 0 Citera
Bleckert Postad 21 maj 2008 Författare Postad 21 maj 2008 Filmen är som du säger en "teaterfilm" och Lennart som spelar "den talande har gått på scenskolan i Malmö. det hela är skrivet av en kille som heter jonathan larsen som läser litteraturvetenskap på c nivå på göteborgs universitet. han leker med gränslandet mellan det riktigt svåra och det komiska. personligen tycker jag att filmen är ganska rolig bara för att den är för svår. foto och ljus är av en kille jag jobbat mycket med som heter Johan Orre. han har en stor talang i bildskapande och bildkännsla. Se gärna de andra två filmerna som jag lagt upp, Definitivt John och Frank, delvis samma folk i dessa filmer. 0 Citera
gorse Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 Det är bland det bästa jag sett på forumet. Skulle utan vidare kunna vara en alternativ fortsättning på ett berömt schackparti, eller egen tolkning på detsamma schackparti. Förlorade han partiet i pjäsen? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.