Terzy Postad 15 maj 2008 Postad 15 maj 2008 Hej som ni ser på bilden så har andra bilden förändrats kraftigt Från början är den Filman med en "Panasonic DVCPro 50 P2" med G9 Objektiv (Vidvinkel Objektiv) Sedan drog jag in den i AVID sedan exporterad med avid codec sedan in i After Effects för att jag ska kunna arbeta med det hemma så va jag tvugen att exportara med det för att vanliga datorer har inte Avid codecen Ink att jag inte vill ha den på min dator. Sedan när jag kom hem ville jag bara ha en del av filen eftersom After Effekts är inte bra att arbata med stora filer så jag klippte ner den i Premiere Men kolla på resultatet på storleken när jag exporterade ut den i 16:9 - 1.4 Helt fucked upp, den blir 4:3 Hur kan jag behålla storleken från grund matrealet från exporteringen i Premiere? 0 Citera
Mats Findell Postad 16 maj 2008 Postad 16 maj 2008 Högerklicka på videoklippet i Premiere Pros projektfönster och välj "Interpret Footage", sen kan du välja bildformat. Mats Findell Grängesberg 0 Citera
Max_H Postad 16 maj 2008 Postad 16 maj 2008 Samma gäller i AE. Och glöm inte att QT playern för det mesta inte fattar PAR's (pixel aspects ratios) utan du måste ställa det manuellt för att QT ska spela upp den korrekt. /Max 0 Citera
Terzy Postad 16 maj 2008 Författare Postad 16 maj 2008 Högerklicka på videoklippet i Premiere Pros projektfönster och välj "Interpret Footage", sen kan du välja bildformat. Mats Findell Grängesberg Just nu använder jag Premiere Pro inte cs3 versionen kanske är skillnad har bara det på den andra datorn... Men det går inte att välja det du sa FEL en visade hur man gjorde men sedan efter att jag hittade det så vet jag inte ännu hur jag ska få rätt storlek 0 Citera
Terzy Postad 16 maj 2008 Författare Postad 16 maj 2008 Varför kan inte bilden hålla samma storlek har testat att exportera i dessa sakerna 1 Interpret Footage Normal / Export 1.4 2 Interpret Footage Wide / export 1.4 3 Interpret Footage Ingen inställning / Export 1.4 4 Interpret Footage Ingen / Export 1.4 Ingen av dessa går att behålla storleken Adobe har verkligen misslyckats med peremiere I AE funkar det att behålla men inte Premiere 0 Citera
Max_H Postad 17 maj 2008 Postad 17 maj 2008 För att reda ut lite saker... du har originalmaterial från P2 DVCPro 50 i 16:9 exporterat ut från Avid. 1. Till vilket format och vilken codec har du exporterat från Avid? 2. Vilken version av PPro och AE? 3. När du importerar den till Premiere och högerklickar på filen och väljer "Properties", vad har den för format/storlek? 4. Samma när du högerklickar och väljer "Interpret footage" - väljer du 1.422? 5. Och det är ett 16:9 projekt i PPro du kör från? Antar att du exporterar via make movie? 6. Vid export till PPro, vilket format exporterar du till? /Max 0 Citera
Terzy Postad 18 maj 2008 Författare Postad 18 maj 2008 jag löste det Jag kollade vilken pix storlek den hade från början det va 1024*576 1.4 Sedan fick jag ställa in interpret footage till 16:9 sedan vid exporteringen fick jag välja 16:9 Med Fruktansvärt irreterande att man inte bara kan ta keep size eller nått sånt bara i exporteringen 0 Citera
Terzy Postad 18 maj 2008 Författare Postad 18 maj 2008 Nu slutade det funka igen, Skit Premiere Testade med samma inställningar som jag själv skrivit ovanför och nu funkar det inte 0 Citera
Terzy Postad 18 maj 2008 Författare Postad 18 maj 2008 Fixade det med att inte ha någa inställningar för 16:9 konstigt nog bara Square 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.