Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Hur gör man för att stillbilder och texter ska få en bra kvalité på filmen.

Bör man tex. alltid välja deinterlace eller kanske flicker remove i field options?

Tycker nämligen inte att stillbilder och texter brukar bli så bra.

Redigerar i premiere pro 2.0.

/F.

Postad

Bilderna kan vara sådana som jag fotat eller en logga elller texter/bilder som jag gjort i photoshop.

Har det någon betydelse om filmen spelas upp på en dataskärm eller tv-skärm!? En tv-skärm kan ju också användas som skärm till datorn. Det avgärande måste väl vara varifrån filmen spelas upp, från en dator eller från en DVD-spelare, eller!?

/F.

Postad

För rullandet texter på TV; skippa fonter med anfanger.

För stillbilder, scanna till ditt format på TIMELINE och lägg in där. Inte mycket mer du kan göra än att ta bra bilder till att börja med.

Postad

Och ytterligare ett tips: Ska du inte zooma/åka i bilden, se till att den har korrekt format från början. Skala inte om den i redigeringsprogrammet i onödan. Och undvik gamla kopparstick med 100.000 linjer...

/Max

Postad

"För stillbilder, scanna till ditt format på TIMELINE och lägg in där."

Ursäkta men vad menar du?

"Och ytterligare ett tips: Ska du inte zooma/åka i bilden, se till att den har korrekt format från början. Skala inte om den i redigeringsprogrammet i onödan."

Du menar att en bild/text/logga ska ha tex. 1024*576 pixlar om man ska lägga det på en film i 16:9 formatet!?

/F.

Postad

När en text eller en bild rör sig snabbt så blir det streck när jag tittar i tex. mediaspelaren.

Har prövat både avi och mpeg 2 format. Det försvinner dock om jag kryssar i deinterlace knappen när jag ska spara filmen. Men då blir vissa texter och annat inte lika skarpt längre.

Hur ska jag göra?

/F.

Postad

Alltid ett problem...

Jag brukar köra, om jag från början vet att det ska göras för webben, ett progressive projekt. Då jobbar PPro i progressive mode redan från början. Då kan iofs videoklippen se skumma ut, men det brukar fungera.

Du skapar en egen projekt-preset genom att klicka på fliken "custom", när man startar ett nytt projekt. Ändra render-setting till "No fields".

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...