Rjzonez Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Hallå! Jag ska skapa en gigantisk medeltida stridsscen och letar efter alla möjliga olika ljud - allt ifrån svärd till pilar, rytandet från en människa till tiotusentals ... vart hittar jag det? Ha dt braa! 0 Quote
Christian van Caine Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Well, gratis lär du inte hitta mycket sånt som faktiskt går att använda tyvärr. Sound Ideas däremot har en hel del om inte allt du kan tänkas behöva i okey kvalitet, men kostar ganska mycket. 0 Quote
ODDNAME Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Spela in ifrån spel? =) Brukar ju vara bra kvalitet i ljud där. 0 Quote
Christian van Caine Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Upphovsrättsskyddat. Kan man få fett mä skit för om man vill sprida filmen. 0 Quote
Tomtebo Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 åkt till Visby medeltidsvecka och spela in lite ljud, eller tex, Hova riddavecka där dom har tornespel osv. Sedan för att få svärds ljud kan man ta två metall stänger och slå dom mot varandra, eller dolkar eller knivar. Bara så det låter lite. 0 Quote
Rjzonez Posted May 5, 2008 Author Posted May 5, 2008 Hmm, det verkar som om det blir lite svårare ;) ok, spela in - vad för utrustning bör jag anväda för en hygglig kvalité? 0 Quote
Recommended Posts